بازار ارز در مسیر نزولی/ قیمت بیت کوین پایین آمد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته شاهد نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن، قیمت دلار هرات با گپ منفی ۵۰ تومانی در ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی کرد و ابتدا با نوسان مثبت به ۶۱ هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات، قیمت این اسکناس تا ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش یافت. قیمت دلار در بازار تهران هم روز گذشته از ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با در پیش گرفتند مسیر نزولی، تا ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان عقب نشست. درهم امارات هم تحت تأثیر نوسانات دلار در هرات و تهران، با گپ منفی ۱۱۰ تومانی معاملات خود را در ۱۶ هزار و ۷۹۰ تومان آغاز کرد و سپس به ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

کاهش قیمت درهم در پی «ارتباط مستقیم آن با نرخ دلار» و «تأثیرپذیری از نوسانات بازارهای بین‌المللی» و «بازار ارز ایران» اتفاق افتاده است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند درهم همانند دلار، در پی فروکش کردن اخبار و هیجانات سیاسی، در حال اصلاح قیمتی است. این گروه معتقدند با تداوم روند فعلی، عقب نشینی درهم امارات به سطوح حمایتی پایین‌تری محتمل است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز «پالس کاهشی تتر به قیمت دلار؛ اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.