کاهش فروش اوراق دولتی در حراج بیست‌ودوم

بیست‌ودومین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۳ مهر ماه برگزار شد و بانک مرکزی نتایج آن را اعلام کرد. طبق گزارش بانک مرکزی، مانند حراج قبلی، بانک‌ها در حراج بیست‌ودوم نیز مشارکت کردند اما حجم خرید آن‌ها کمتر از یک همت بوده است. در این حراج، بازار سرمایه خریدار عمده بوده و حجم خرید آن به حدود ۵ همت رسیده که در مقایسه با هفته قبل (۹ همت) اُفت داشته است. در مجموع تقریبا ۵.۵ همت از اوراق عرضه شده فروش رفته است.

کاهش فروش اوراق دولتی در حراج بیست‌ودوم

در بیست‌ودومین حراج دولت، سه اوراق اراد ۱۷۱، اراد ۱۷۵ و اراد ۱۷۶ منتشر شده است. حجم عرضه اولین اوراق ۲ هزار  میلیارد تومان و با نرخ سود ۲۸.۶ درصد است. اراد ۱۷۵ نیز به حجم ۱۱ همت و با نرخ سود ۲۷.۶ درصدی عرضه شده است. اراد ۱۷۶ نیز به میزان ۸ همت منتشر شده و نرخ سود آن ۲۸.۲۶ درصد است. در مجموع، ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق دولتی در حراج بیست‌ودوم عرضه شده است.

در این حراج یک بانک اقدام به خرید کرده و ۵۰۰ میلیارد تومان از اراد ۱۷۶ را ثبت سفارش کرده است.

بازار سرمایه نیز اراد ۱۷۱ و ۱۷۶ را انتخاب کرده است. حجم خرید این بازار از این اوراق به ترتیب ۸۱۲ میلیارد تومان و ۴.۳۶۰ همت بوده است. در نتیجه، حجم خرید بازار سرمایه به طور کلی ۵ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بوده است. بنابراین بیش‌ترین اوراقی که در این حراج فروش رفته اراد ۱۷۶ بوده است.

بر این اساس، درآمد دولت در حراج بیست‌ودوم اوراق دولتی به ۵ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به هفته قبل (۹ همت) کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.