کاهش قیمت سکه کلید خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی استارت معاملات دومین روز هفته را خواهد زد که در روز شنبه متاثر از «فراز و نشیب اونس طلا» و «اخبار سیاسی»‌ نوسانات محسوسی را به ثبت رساند؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال ۴۷ میلیون تومان قرار گرفت و طلای آبشده هم در محدوده ۱۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت طلای آبشده روز شنبه را در ۱۶ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان بازگشایی کرد و با نوسان مثبت ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قیمت خورد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم چهار میلیون و ۴۲ هزار تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه امامی هم که در ابتدای معاملات اولین روز هفته در ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت؛ طی یک نوسان مثبت به کانال ۴۷ میلیون تومان رفت و ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه هم با نوسان مثبت به ترتیب ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند و سکه گرمی در قیمت هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، بازار سکه از تاریخ ۳۰ مرداد با نوسانات قابل‌توجهی در سایه «افزایش چشمگیر بهای اونس طلا» و «رکوردزنی‌های پی‌درپی بازارهای جهانی» همراه شده است؛ موضوعی که در پی آن حباب سکه امامی وارد کانال ۹ میلیون تومان شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «اصلاح قیمت سکه استارت خورد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 8 مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.