سیگنال درهم به بازار ارز رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در هفته اول مهرماه شاهد نوسانات محسوس قیمت دلار در بازار ارز هرات و تهران بود که هر دو به کانال ۶۰ هزار تومان وارد شدند؛ تغییراتی که همراه با افزایش حباب درهم و جهش قیمت بیت‌کوین اتفاق افتاد و نشان‌ از واکنش سریع بازار به تحولات اخیر داشت. از سوی دیگر، سیاست‌های جدید اقتصادی که توسط کابینه جدید اعلام شده‌اند، به کاهش نگرانی‌های موجود در بازار بورس کمک کرده و فضای امیدوارانه‌تری را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است. معامله‌گران معتقدند با توجه به عوامل یاد شده بازار ارز در حال تجربه یک دوره تغییرات سریع و پویاست که نیازمند دقت و توجه بسیار است.

با این همه، قیمت دلار هرات و تهران در طول هفته گذشته نوسانات محسوسی را تجربه کرد. دلار هرات در معاملات روز پنج‌شنبه با افزایشی که تجربه کرد،‌ ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت خورد و در معاملات پشت خطی روز جمعه در پله اول کانال ۶۰ هزار تومان نوسان داد. دلار تهران هم که در معاملات روز پنج‌شنبه ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود؛ در روز جمعه به کف کانال ۶۰ هزار تومان رسید و همچون هرات در پله اول این کانال معامله شد. همچنین قیمت درهم امارات در معاملات روز پنج شنبه صعودی شد و در ۱۶ هزار و ۴۷۰ تومان نوسان داد. درهم به عنوان شاخص اصلی در تعیین نرخ دلار فردایی عمل می‌کند و معامله‌گران بنیادی اغلب نرخ درهم و دلار تهران را برای تصمیم‌گیری مقایسه می‌کنند. حباب قیمتی درهم روز دوشنبه به ۶۲۹ تومان رسید که بالاترین سطح از فروردین ماه بود. براساس بررسی‌های خبرنگار اقتصادنیوز، حباب درهم در ماه‌های اخیر عمدتاً ثابت بوده است، اما در هفته‌های اخیر به طور قابل‌توجهی افزایش یافت و به ۴۷۷ تومان رسید که نشانه‌ای منفی برای بازار ارز است. با این حال، کاهش حباب درهم در پایان هفته ممکن است ناهماهنگی میان قیمت درهم و دلار را برطرف کند و به تثبیت بازار کمک نماید.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نوسان قیمت دلار در مرز کلیدی؛ بیت کوین تتر را پایین کشید/ سیگنال کاهشی درهم به بازار ارز رسید؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.