تغییر کانال قیمت دلار و سکه

امروز، بازار طلا و سکه معاملات امروز را تداوم روند صعودی روز گذشته سپری کرد و قیمت‌ها در سایه صعود قیمت اونس طلا و دلار به عنوان دو مولفه اصلی موثر بر نوسانات بازار مسیر افزایشی را دنبال کردند. اونس طلا امروز به محدوده مقاومت مهم 2660 دلار تا 2680 دلار نزدیک شد تا احتمال اصلاح 50 تا 100 دلاری قیمت این فلز گرا‌ن‌بها قوت بگیرد. تحلیلگران معتقدند «تنش‌های منطقه‌ای» و «تغییرات نرخ بهره»، موجب سقف زنی تاریخی قیمت طلا شده است. به عقیده این گروه اصلاح قیمت تنها به قیمت اونس طلا محدود نیست و از سر گیری روند اصلاحی برای دلار هرات هم محتمل است.

با این حال، قیمت دلار هرات امروز را در ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان بازگشایی کرد و سپس حرکتی رفت و برگشتی در کانال ۶۰ هزار تومان به ثبت رساند و در نهایت به کف این کانال عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار تهران هم امروز را با گپ منفی ۱۵۰ تومانی نسبت به آخرین قیمت در معاملات روزانه، در ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد و همچون دلار هرات پس از حرکت رفت و برگشتی، در نیمه دوم معالات کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد و در محدوده ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران فنی معتقدند دلار هرات طی روزهای اخیر موج قوی را تجربه کرده و به سطح 60 هزار و 700 تومان رسیده است. به عقیده این گروه با توجه به افزایش قیمت انس طلا، این ارز وارد فاز اصلاحی شده است و در این دوره محدوده‌های 59 هزار و 900 تومان تا 59 هزار و 500 تومان به عنوان سطوح استاندارد اصلاح در دسترس دلار قرار دارند و حفظ نواحی یاد شده، زمینه ساز رشد مجدد قیمت این اسکناس آمریکایی را فراهم می کند. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار تغییر کانال داد؛ سقوط قیمت سکه به سطح 45 میلیون تومان/ فروش موقت طلا در سقف؛ بازار ارز رونق گرفت» بخوانید. 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.