3 دیدگاه درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز/ سیگنال متناقض از بازار سکه

معامله‌گران از بازار سکه دو سیگنال متناقض دریافتند؛ سیگنال اول کاهشی بود و برخی از معامله‌گران سکه حواله را لیدر بازار دانستند و گروهی دیگر معتقدند با توجه به اینکه قیمت سکه نقدی در پشت خط مقاومت نوسان داده و به قیمت سکه حواله بی توجه بوده است، گارد بازار همچنان می‌تواند افزایشی باشد.

بازار طلا و ارز که طی معاملات روز گذشته با افزایش به مرز مقاومتی نزدیک شده بود، در روز سه‌شنبه بی‌رمق دنبال شد و همچنان در پشت این مرز نوسان داد. مرز مقاومت دلار هرات ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، محدوده مقاومت مهم سکه ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مرز کلیدی قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد که طی بیش از ۲۰ روز گذشته بازار نتوانسته از آن عبور کند. قیمت سکه حواله هم که طی هفته گذشته بالای کانال ۴۴ میلیون قرار گرفته بود، در این هفته با کاهش به کانال ۴۳ افتاد و در روز سه‌شنبه به میانه کانال ۴۳ میلیون تومان رسید. با این کاهش قیمت سکه حواله و درجا زدن قیمت سکه نقدی در پشت خط مقاومت، شکاف این دو بازار کم شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران از بازار سکه دو سیگنال متناقض دریافتند؛ سیگنال اول کاهشی بود و برخی از معامله‌گران سکه حواله را لیدر بازار دانستند و گروهی دیگر معتقدند با توجه به اینکه قیمت سکه نقدی در پشت خط مقاومت نوسان داده و به قیمت سکه حواله بی توجه بوده است، گارد بازار همچنان می‌تواند افزایشی باشد.

معامله گران درباره علت بی‌رمقی بازارها و ناکامی قیمت‌ها در عبور از سطوح مقاومتی سه دیدگاه دارند. بر اساس دیدگاه اول، تابستان امسال بازار اوراق خزانه بود و تا تمام شدن این بازار، قیمت ارز و سکه نمی‌تواند رشد داشته باشد. دیدگاه دوم روی تزریق بازارساز مانور می‌دهد. بر اساس این دیدگاه تا قیمت درهم امارات به مرز مقاومت نزدیک می‌شود بازارساز شروع به تزریق می‌کند. این دسته تصور می‌کنند چپ بازارساز با برداشت ۸ میلیاردی که از صندوق ذخیره ارزی رخ داده پر است. دیدگاه آخر معتقد است اثر فاندهای سیاسی فعلا از سر بازار کم شده و فعلا قیمت‌ها جان افزایش ندارند؛ موضوعی که مانع از نوسان محسوس قیمت دلار شده است و اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و در طی معاملات با کاهش تا ۵۹ هزار و ۳۷۰ تومان پایین رفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، اگر دلار هرات فردایی به بالای ۵۹,۳۲۰ تومان برسد، هدف بعدی آن ۵۹,۸۰۰ تومان خواهد بود. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «توقف سریالی قیمت دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای صعود قیمت سکه/ 3 سناریوی مهم درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز» بخوانید. 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.