صربستان هشدار داد: جهان در آستانه یک فاجعه هسته‌ای قرار دارد

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: جهان به دلیل درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین در آستانه یک فاجعه هسته‌ای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه بشر بیش از آنکه متکی به انسانیت باشد به تکنولوژی اتکا کرده است، گفت: هم اکنون ما شاهد درگیری‌های غم انگیز و ویرانگری هستیم که رنج و تلفات انسانی عظیمی را به همراه دارد.

ووچیچ با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هیچکس به حرف کسی گوش نمی‌دهد، هشدار داد: جهان به دلیل درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین در آستانه یک فاجعه هسته‌ای قرار دارد.

رئیس جمهور صربستان در ادامه با تاکید بر اینکه باید استانداردهای دوگانه را متوقف کنیم و ایمان و اعتماد را به حقوق بین‌المللی بازگردانیم، خاطرنشان کرد: اگرچه در شرایط کنونی به نظر می‌رسد هیچ راهی برای رسیدن به صلح در پیش پای ما قرار ندارد اما صلح تنها راهی است که می‌تواند مشکلات امروز دنیا را حل کند.

خبر مرتبط
ترامپ: خاورمیانه در حال انفجار است/ در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم

ترامپ که در جمع هواداران خود در شهر ساحلی ساوانا در ایالت جورجیا سخنرانی می‌کرد، کاخ سفید را به ناکارآمدی متهم کرد و گفت: در حالی که خاورمیانه در حال انفجار است و در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داریم، کاخ سفید سردرگم است و نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد.

وی در ادامه به نمایندگی از مردم صربستان با بازماندگان قربانیان درگیری‌های جاری در سراسر جهان از جمله درگیری‌های خاورمیانه و اوکراین ابراز همدردی کرد و گفت: امروز از طرف جمهوری صربستان کشور آزادی و عدالت، به شما خطاب می‌کنم که با وجود همه چالش‌های جهانی کنونی، صربستان همواره بر دفاع از اصول منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی پافشاری می‌کند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.