آمریکا و اروپا توافق هسته ای را بدون چین و روسیه می‌خواهند/ معماران برجام به میدان آمدند

عباس عراقچی وزیر امور خارجه جدید ایران در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن در تاریخ ۲۲ اوت، قطب نمای سیاست خارجی در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تبیین و به اولویت‌های دولت چهاردهم در دستگاه دیپلماسی پرداخت. عراقچی گفت: «وزارت امور خارجه در راستای رفع تحریم‌های اعمالی علیه اقتصاد ایران و عادی‌سازی تجارت با جامعه بین‌المللی، به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و بازسازی روابط با کشورهای اروپایی خواهد بود.» او خواستار «مذاکرات جدی، متمرکز و محدود به زمان» شد.

اوراسیا ریویو با انتشار یادداشتی در این باره مدعی شد، با اشاره به موضع گیری مقامات ایران می‌توان گفت که تهران در مسیر طولانی و دشوار خود از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ امروز بر سر دوراهی تاریخی قرار گرفته است. به ادعای این موسسه مطالعاتی آنچه از تهران می‌شنویم حول محور مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان اولویت نخست و ابزاری برای پایان دادن به تحریم‌های غرب است که برای شتاب بخشیدن به اقتصاد ضروری است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «معنای بازگشت معماران برجام/ برنامه هسته‌ای ایران؛ پلن آمریکا برای دور زدن چین و روسیه؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.