گالانت: حزب‌الله امروز، حزب‌الله یک هفته پیش نیست/ باید تهدیدات آن را جدی گرفت

«یوآو  گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت علیرغم اینکه حزب الله در معرض ضربات شدید قرار گرفته است اما در عین حال باید تهدیدات آن را برای نابودی و ضربه زدن به تل‌آویو جدی گرفت.
وی افزود: حزب‌الله امروز، حزب‌الله یک هفته پیش نیست.

وی ادعا کرد رژیم صهیونیستی طرح‌های آماده‌ای برای حمله بیشتر به حزب‌الله دارد و تا زمان تحقق اهداف برای بازگرداندن ساکنان شمال فلسطین اشغالی به منازل خود، ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
درخواست فوری قطر از اسرائیل درباره غزه و لبنان

شیخ تمیم تصریح کرد دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل، این پیام را به اشغالگران می‌فرستد که قدرت، حق را از بین نمی‌برد.


«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بیان اینکه ۳۰۰ موشک امروز از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است، مدعی شده بود: هدف نهایی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان، بازگرداندن ساکنان شمال به منازلشان است و تلاش می‌شود نبرد با لبنان در حد امکان کوتاه مدت باشد.

همچنین شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با حضور مقامات امنیتی در تل‌آویو تشکیل جلسه داد و فرماندهان ارتش اعلام کردند آتش‌بس در غزه دستاوردهای لبنان را به یک دستاورد استراتژیک تبدیل می‌کند. آنها امکان دستیابی به راه حلی در شمال بدون انجام اقداماتی در جنوب را بعید دانستند.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع امنیتی ارشد نوشت نباید قدرت حمله موشکی حزب‌الله دست کم گرفته شود. تخمین زده می‌شود حزب‌الله بیش از ۱۰۰ هزار موشک برای حمله به رژیم صهیونیستی دارد.

این روزنامه نوشت مسوولان امنیتی از تصمیم رهبری نظامی و سیاسی در مورد جدایی ساختگی میان دو جبهه شمال و جنوب انتقاد کردند.

هاآرتص نوشت انتقال فشار به حزب‌الله نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای سرنگونی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها دست برداشته است. در رایزنی‌های امنیتی اخیر، نتانیاهو تغییری در دیدگاه خود از آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، ارائه کرد. این دیدگاه مربوط به این واقعیت است که فشار بر حزب‌الله منجر به دستاوردهایی در غزه خواهد شد.

در عین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسؤول صهیونیستی گزارش کرد در حال حاضر، احتمال حل و فصل یا آتش‌بس با حزب‌الله وجود ندارد.

تلویزیون این رژیم به نقل از یک منبع در دولت در آمریکا گزارش کرد: در حال انجام مذاکرات آتش‌بس با مسؤولان لبنانی و اسرائیلی هستیم.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی گزارش کرد دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان بر ادامه جنگ فرسایشی تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، اصرار دارد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی هزینه حملات روز دوشنبه ارتش به لبنان را ۶۵۰ شِکِل گزارش کرد.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش کرد مراجعه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی برای درخواست کمک روانی به دلیل موارد وحشت، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.