تکذیب افزایش قیمت نان در این استان

با توجه به افزایش قیمت نان در برخی استان‌های کشور، مردم استان سمنان نیز دغدغه و نگرانی افزایش قیمت نان را در این استان دارند که عبدالرحیم تحصیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمت نان با تصمیم شورای آرد و نان استان سمنان انجام می‌شود و اکنون این موضوع در دستور کار نیست.

وی اضافه کرد: رییس استانی شورای آرد و نان استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار است و سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، فرماندهی انتظامی، بسیج اصناف و اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی از جمله اعضای این شورا هستند.

یکی از گلایه‌های شهروندان سمنانی در کنار دغدغه افزایش قیمت نان در زمینه فروش تحمیلی نان کنجدی است که مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان در این باره گفت: فروش تحمیلی نان کنجدی در نانوایی‌ها تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را برای سیدگی به دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات گزارش کنند.

تحصیلی بیان کرد: نانوایی‌ها باید بنا به درخواست مشتری نان کنجدی یا ساده بپزند و بی‌توجهی به درخواست مشتریان و فقط پخت نان کنجدی تخلف است.

خبر مرتبط
تغییر قیمت نان در تهران/ نرخ‌های جدید اعلام شد

فاطمه نظری با اشاره به تغییر قیمت نان در تهران گفت: نان سنگک ساده از ۳ به ۵ هزار تومان، همچنین قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱ هزار و هشتصد تومان به ۲ هزار و پانصد تومان وبربری ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و پانصد تومان به ۳ هزار و پانصد تومان رسید.

به گزارش ایرنا، اکنون در سمنان قیمت نان لواش یارانه‌ای چهار هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای پنج هزار و ۲۰۰ ریال، قیمت نان بربری یارانه‌ای ۱۲ هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۱۵ هزار ریال، قیمت نان تافتون یارانه‌ای هشت هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۹ هزار ریال، و قیمت نان سنگک ساده یارانه‌ای ۱۸ هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۲۲ هزار ریال، است.

وزن چانه چهار نوع نان اصلی شامل لواش ۱۷۰ گرم، نان بربری ۵۱۰ گرم، نان تافتون ۳۲۵ گرم و نان سنگک ۴۸۰ گرم تعیین شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.