پوتین بر سر دوراهی ایران و عربستان-امارات/ کرملین از ارسال سوخو-35 سر باز می‌زند؟

به گزارش اقتصادنیوز، اخیرا نشریه وال استریت ژورنال با انتشار گزارش ادعایی از ارسال موشک های بالستیک ایران برای روسیه خبر داد؛ ادعایی که ایران به شدت آن را تکذیب کرد اما بازیگران غربی، ایالات متحده و اروپا، با توسل بدین ادعا برای اعمال فشارهای بیشتر علیه تهران گام برداشتند؛ فشارهایی که به باور ناظران نمی تواند روابط روسیه و ایران و همکاری دو بازیگر را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار دهد.

در این میان شورای آتلانتیک با انتشار یادداشتی به این گزاره اشاره کرده و همزمان این سوال را مطرح می‌کند، انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه چه تاثیری بر روابط دو بازیگر خواهد داشت. به طور مشخص، آیا وابستگی پهپادی و موشکی روسیه به ایران، به تهران اهرم فشاری در برابر مسکو خواهد داد یا نه، حال اگر پاسخ مثبت است تهران با توسل به این اهرم از روسیه چه می خواهد؟

شورای آتلانتیک در ادامه یادداشت خود مدعی شد، بر اساس گزارش‌های ادعایی، ایران مدت‌هاست که خواهان هواپیماهای جنگنده سوخو-۳۵و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه است، اما مسکو هنوز این جنگده ها را در اختیار ایران قرار نداده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «معمای بی‌میلی مسکو برای ارسال سوخو-34 به تهران/ هراس کرملین از خشم عربستان و امارات» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.