پس‌لرزه‌های رقابت اسلام‌آباد و دهلی نو در خفا

به گزارش اقتصادنیوز، ایالات متحده یک شرکت پاکستانی و چندین "شرکت و یک فرد" چینی را به دلیل تامین تجهیزات و فناوری به اتهام توسعه موشک های بالستیک در پاکستان هدف دور تازه تحریم ها قرار داده است. اعلامیه روز پنجشنبه ششمین دور این تحریم‌ها است که از نوامبر ۲۰۲۱ توسط ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی و پاکستانی اعمال می‌شود. به واسطه این تحریم‌ها، دارایی‌های مستقر در ایالات متحده افراد نام‌برده ممکن است مسدود شوند و شهروندان آمریکایی یا هر کسی که درگیر این پروژه هستند، محدود خواهند شد. در این میان ایالات متحده از انجام تجارت با هر گروه یا فردی که نامش ذکر شده است منع شد.

به نوشته خبرگزاری الجزیره، تحریم‌های شرکت‌های مستقر در چین، به دلیل "انتقال آگاهانه تجهیزات تحت محدودیت‌های فناوری موشکی" نام برده شده است. به گفته ایالات متحده، موسسه تحقیقات اتوماسیون صنعت ماشین سازی پکن (RIAMB) با مجتمع توسعه ملی پاکستان (NDC) که واشنگتن معتقد است در توسعه موشک های بالستیک دوربرد برای پاکستان مشارکت دارد، هدف محدودیت های ایالات متحده قرار گرفته اند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «جنگ پنهان آمریکا با چین؛ شاخ و شانه پاکستان و هند با موشک‌های اتمی/ معمای بازدارندگی در جنوب و شرق آسیا» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.