دیدار و رایزنی وزرای خارجه روسیه و مصر با محوریت غزه

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «بدر عبدالعاطی» همتای مصری خود که به مسکو سفر کرده، از تلاش‌های قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه قدردانی کرد و گفت امیدوار است که آتش‌بس فوری برقرار شود. 

وی گفت در دیدار با عبدالعاطی اهمیت تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک براساس قطعنامه‌های شورای امنیت و راهکار تشکیل ۲ دولت تاکید شد.

خبر مرتبط
سفر بلینکن به مصر در بحبوحه تشدید تنش در منطقه

طبق گزارش وبگاه خبری العربی الجدید، قرار است بلینکن با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر به‌ منظور ارائه پیشنهادهای جدید درخصوص ازسرگیری مذاکرات دیدار و رایزنی کند.

لاوروف تصریح کرد ایالات متحده مانع از تصویب هرگونه قطعنامه در شورای امنیت برای توقف کشتار در فلسطین می‌شود و وضعیت در غزه و کرانه باختری فاجعه‌بار است.

درمورد وضعیت لیبی هم لاوروف گفت باید خیلی سریع، نماینده بین‌المللی در امور لیبی تعیین شود.

وزیر خارجه مصر هم با تاکید بر تداوم تلاش‌های کشورش در کنار دیگر میانجیگران در قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس، گفت مصر بیشترین ضرر را از تشدید در منطقه دریای سرخ می‌بیند.

خبر مرتبط
میانجی‌گیری قاهره و ریاض برای بررسی بحران سیاسی یمن/ سفر هیأتی از انصارالله به مصر

یک هیأت از انصارالله یمن برای بررسی بحران سیاسی در یمن به زودی به قاهره سفر می‌کنند.

وی بر لزوم عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح تاکید کرد و گفت سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در فلسطین موجب بروز جنگ منطقه‌ای می‌شود.

عبدالعاطی تصریح کرد در دیدار با وزیر خارجه روسیه وضعیت فاجعه‌بار سودان و لزوم برقراری آتش‌بس و توقف درد و رنج ملت این کشور بررسی شد و راه‌حل‌ نظامی برای بحران سودان وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.