سفر مقام کره شمالی به روسیه

سفارت روسیه در پیونگ یانگ امروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزیر خارجه کره شمالی برای شرکت در چهارمین اجلاس زنان اوراسیا و اجلاس زنان کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ به روسیه سفر کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفارتخانه همچنین اعلام کرد، حضور و سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در نشست سن پترزبورگ ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر انجام می‌شود.

«والنتینا ماتوینکو»، رئیس شورای فدراسیون روسیه در ژوئن گفته بود که هیات‌هایی از صدها کشور قرار است در این اجلاس شرکت کنند.

خبر مرتبط
نقشه تازه کره شمالی و روسیه؛ دیدار مهم شویگو در پیونگ یانگ/ماجرا چیست؟

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیداری در پیونگ یانگ درباره تعمیق روابط راهبردی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

وی همچنین گفته بود: «ما تلاش خواهیم کرد تا از حضور نمایندگان خارجی در این اجلاس اطمینان حاصل کنیم و رکوردی در تاریخ بزنیم.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست‌های گذشته شرکت داشت اما کرملین هنوز اعلام نکرده که آیا او در اجلاس امسال هم شرکت می‌کند یا خیر.

روابط خوب بین دو کشور در سال جاری میلادی به سطح جدیدی رسیده، زمانیکه پوتین توافقی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امضا کرد که شامل تعهدات دفاعی مشترک می‌شود.

آمریکا و متحدانش، کره شمالی را به کمک کردن به روسیه و تامین تسلیحات در ازای کمک‌های اقتصادی و نظامی متهم کرده‌اند که مسکو و پیونگ یانگ آن را رد می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.