عرضه هر 2 عضو خانواده تارا توسط آبی‌های جاده مخصوص

تولید تارا در پایان مرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۶۸ درصدی را داشته است و براساس اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها سال گذشته حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. تیراژ تولید این خانواده خودرویی در پایان دومین ماه از فصل تابستان با رشد تیراژ حول و حوش ۱۱ هزار دستگاهی به حوالی ۲۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.

ایران خودرویی‌ها در حال حاضر دو عضو خانواده تارا را در خط تولید دارند. تارا V۱P با گیربکس دستی و تارا  V۴ LX با گیربکس اتوماتیک محصولاتی است که ایران خودرویی‌ها تولید می‌کنند. به گزارش اقتصادنیوز، این دو خودرو پیش از این با نام‌های تارا V۱ و تارا V۲ تولید می‌شدند اما در پی بحث ارتقای استانداردهای خودرویی که از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح و به خودروسازان ابلاغ شد، مدیران ایران خودرو مجبور شدند برای حفظ خانواده تارا در سبد محصولاتی خود تغییراتی را در این دو محصول ایجاد کنند. ایجاد این تغییرات نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها برنامه بلند مدتی برای حذف تارا دارند.

آبی‌های جاده مخصوص در جدیدترین طرح فروش خود هر دو عضو خانواده تارا را به متقاضیان عرضه کردند. به گزارش اقتصادنیوز، آن طور که اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها از تیراژ عرضه در اولویت طرح فروش خود بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می‌دهد، در مجموع 22 هزار دستگاه انواع تارا از مسیر این طرح فروش روانه بازار خودرو می‌شود. برنامه تولید و عرضه این تعداد تارا با توجه به تیراژ کل 117 هزار و 200 دستگاهی در این طرح فروش نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص حول و حوش 18 درصد از تیراژ عرضه را در قالب دو عضو خانواده تارا به بازار تزریق می‌کنند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «کاهش قیمت این خودرو در بازار/ ایران خودرو خیال متقاضیان را راحت کرد» بخوانید. 

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.