مشکل وام‌های ازدواج در بانک‌هاست

همراه با افشای دریافت وام‌های میلیاردی بانک‌ها به کارمندان خود و همچنین سایر نهادها، این مساله پررنگ می‌شود که چطور وام‌های مهمی چون وام ازدواج که از سوی دولت‌ها هم بسیار مورد تاکید قرار می‌گیرند این چنین در صف می‌مانند اما وام‌های بانک‌ها به خودی‌ها که بعضا سرانه آن به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد، در این ابعاد پرداخت می‌شود!‍

وام ۹۱ همتی کارکنان بانک‌ها جنجال زیادی به پا کرده است. به اعتقاد برخی، بانک‌هایی نظیر بانک آینده در حالی به خودی‌ها وام‌های کلان می‌دهند که مردم عادی برای گرفتن تسهیلات با موانع زیادی مواجه‌اند.

مشکل وام‌های ازدواج در بانک‌هاست

حال کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع وارد شده و درحال پیگیری مشکلات است. در این باره نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد که مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست و باید حسابرسی دقیق در این حوزه انجام شود.

او در ادامه می‌گوید ک دوشنبه هفته جاری رئیس‌کل بانک مرکزی به‌منظور بررسی مشکلات در تسهیلات خرد و کلان و وام ازدواج و... به مجلس می‌آید.

طولانی شدن صف متقاضیان وام ازدواج و جیب خالی بانک‌ها

در پی این فرازونشیب‌هایی که متقاضیان وام ازدواج یا فرزندآوری پشت سر می‌گذاشتند،‌ محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، چندی پیش اعلام کرد که طبق قانون بودجه، حدود ۱۴۴ همت برای پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی تکلیف شده است. 

او در این زمینه مدعی شده بود که بانک مرکزی تکلیف قانونی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. اما این رقم پاسخگوی نیازهای متقاضیان نیست و به برنامه‌ریزی و فکر جدیدی در این زمینه است.

در این میان باید اشاره کرد که دیوان محاسبات کل کشور در گزارشی آورده است که صف متقاضیان وام ازدواج در حال حاضر در مقایسه با سال گذشته ۱۶۲ درصد افزایش یافته است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.