قیمت طلا در کانال جدید/ دلار متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار طلا و سکه نخستین روز هفته را با سیگنال صعودی اونس طلا پس از ثبت رکورد تاریخی سپری کرد و در حالیکه بازار طلا و سکه با پشتوانه رکوردزنی قیمت طلای جهانی به سمت صعود رفتند و وارد کانال جدید شدند، اما بازار ارز از سطوح بالایی هفته گذشته عقب‌نشینی کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات که در انتهای هفته گذشته به بالای ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، امروز در ۵۹ هزار و ۴۳۰ تومان روز معاملاتی خود را آغاز کرد و در ادامه بین پله چهارم و پنجم کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داد. قیمت دلار تهران نیز امروز با بازگشایی در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان، صعودی شد و تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان بالا رفت.

معامله‌گران فنی معتقدند هدف اول دلار هرات محدوده ۵۹ هزار و ۷۲۰ تومان است و در صورت عبور از این سطح، احتمال ادامه صعود قوی تا مرزهای بالاتر وجود دارد. به عقیده این گروه با رشد اونس طلا، دلار هرات تحت فشار قرار گرفت و مجدداً به سمت کف حمایتی ۵۹ هزار تومان تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، محدوده حمایتی قوی بازار بین ۵۹ هزار تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. معامله‌گران انتظار دارند که از اوایل مهر ماه، دلار هرات از این محدوده حمایتی رشد خود را از سر بگیرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «توقف قیمت دلار پشت خاکریز مهم؛ پیشروی قیمت سکه در کانال جدید/ طلا صحنه گردان بازار شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.