سیگنال قیمت طلا به بازار سکه/ قیمت سکه بر سر دو راهی اونس طلا و دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه نخستین روز هفته را با سیگنال صعودی قیمت اونس طلا آغاز خواهد کرد که با رکوردشکنی پیش از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلای آبشده را هم به کانال ۱۶ میلیون تومان هدایت کرد. این در حالیست که ارزش دلار در آستانه کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده، نزولی شده است.

قیمت طلا در بازار جهانی روز پنجشنبه با روندی صعودی به سمت رکورد تاریخی جدید پیش رفت و با صعود به ۲۵۵۵ دلار رسید. ارزش شمش طلا هم در روز جمعه با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۵۷۲ دلار در هر اونس رسید و در مسیر افزایش هفتگی ۳ درصدی قرار گرفت و با جهش تا مرز ۲۵۸۴ دلار هم صعود کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، این فلز گران‌بها در جلسه معاملاتی پیشین پس از تقویت یورو در مقابل دلار به رکورد جدیدی رسید، چراکه سرمایه گذاران انتظارات خود از کاهش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه آینده کاهش دادند. اونس طلا در سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته و مسیر فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره هم از آن حمایت کرده است؛ موضوعی که خریدهای بانک مرکزی و تقاضای قوی آن به عنوان دارایی امن در آن نقش داشته‌ است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پالس آمریکایی به قیمت سکه؛ طلا رکورد زد/ حرف آخر را اونس می‌زند یا دلار؟/ 3 سناریوی مهم برای بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ شهریور 1403»‌ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.