امام جمعه قم به روسیه هشدار داد/ جزایر سه‌گانه و گذرگاه زنگزور خطوط قرمز ایران است

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: رشد فناوری کشور باید با سرعت ادامه یابد و رشد علمی کشور در سالهای پس از انقلاب اسلامی مطلوب بوده اما در دولت‌های مختلف فراز و نشیب‌های داشته است و مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی امروز شتاب در پیشرفت‌های علمی را باید از مهمترین اولویت‌های خود بدانند.

وی ابراز کرد: نسل امروز ما باید با اسلام و انقلاب اسلامی آشنا شوند و این امر وظیفه مدارس و دانشگاه‌ها است.

خبر مرتبط
راه خنثی سازی تحریم ها از زبان علم الهدی

امام جمعه مشهد گفت: در کشور سه نظریه از سوی اقتصاددانان برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود دارد که نظریه نخست مذاکره و بستن قرارداد با غرب برای پایان یافتن تحریم‌ها و توطئه‌هاست که این نظریه در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت برجام پیگیری شد.

امام جمعه قم گفت: نخبگان باید بمانند و صبوری کنند و این مسیر را ادامه دهند و دستگاه‌های متولی باید حمایت‌های لازم را بعمل آوردند.

وی ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات صنعت باید حل شود و ارتباط دانشگاه با صنایع نیز باید تقویت شود و دولتمردان باید حمایت از نهادهای علمی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: یاد شهدا، ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های معظم آنان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس دکترینی خلق کرد و الگویی را نشان داد که می‌شود در جنگ نابرابر بر قدرت‌های بزرگ غالب و پیروز شد افزود: ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی بر قدرت‌های شیطانی غلبه کرد و آنان را کنار زد و صدام را به گور انداخت و این افتخار بزرگ مجاهدت در یک جنگ نابرابر را به نام خود ثبت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: فرهنگ مقاومت و الگوی جدیدی از شجاعت و مقاومت در دفاع مقدس خلق شد و ملت ایران با دست خالی بر دشمنان غلبه کرد و فضیلت‌ها در جبهه‌ها تجلی یافت و دفاع مقدس دستمایه‌ای برای تحول در صنایع نظامی شد و سکویی شد برای نیروهای مسلح که به خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی برسد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس الگویی خلق کرد که در منطقه و جهان منتشر شد و آزادگان جهان فهمیدند می‌توانند در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد و تسلیم نشد و به پیروزی دست یافت و امروز آزادی خواهان در برابر نظام استکبار خواهند ایستاد و به پیروزی دست می‌یابند.

خطیب جمعه قم با اشاره به تحولات غزه گفت: فلسطین و غزه موضوع جهان اسلام و عالم است و تمام کشورهای اسلامی باید بدانند اگر در این زمینه کوتاه آمدند همین قصاوت اسرائیل در انتظار آنان هم است و غزه نشان داد در میان جهان خواران رحم و مروت نیست.

وی تاکید کرد: اقدام امت اسلام در برابر تجاوز اسرائیل لازم است و سران کشورهای اسلامی و جهان عرب بدانند با سکوت خود ننگ ابدی را برای خود می خرند.

وی ادامه داد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که مناسب است که کشورهای اسلامی در این حمایت از غزه اقدام کنند که اولین شرط بستن سفارت و قطع رابطه با اسرائیل است و فقط حرف زدن کافی نیست و امت اسلامی این را نمی‌پذیرد و ملت‌های مسلمان بیدارند و سران کشورهای اسلامی باید همراه حق شوند و مسیر آزادی قدس را دنبال کنند.

آیت الله اعرافی گفت: به فضل الهی محور مقاومت و آزادگان جهان و امت اسلام دشمنان غزه را نابود می‌کنند و ایران با رویکرد جامع و هوشمندانه در حال تغییر معادلات است و هر روز در حال انتقام از مظالم رژیم صهیونیستی است و انتقام سخت نیز از آنان به زودی گرفته خواهد شد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه سیاستی خارجی جمهوری اسلامی شکستن تک قطبی بودن جهان است افزود: ایران به دنبال ایجاد قطب‌های جدید سیاسی، امینی و اقتصادی جدید است و پیمان‌های بریکس و شانگهای در همین راستا است و دولت شهید رئیسی گام‌های خوبی در این زمینه برداشت و دولت چهاردهم نیز باید همین مسیر را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ادامه دهد.

آیت الله اعرافی افزود: برخی از کشورها از جمله روسیه باید بدانند که جزایر سه گانه و گذرگاه زنگزور از جمله خطوط قرمز سیاسی ایران است و ما در عرصه مصالح سیاسی، انقلابی و ملی قاطع هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دوستان خود انتظار داریم که به خطوط قرمز ایران ورود نکنند و در این زمینه نهایت احتیاط را داشته باشند و به کشورهای منطقه نیز توصیه داریم راه را برای ورود بیگانگان باز نکنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.