راه خنثی سازی تحریم ها از زبان علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خنثی سازی تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن به ۲ روش استفاده از همه ظرفیت و امکانات داخلی کشور برای رشد و توسعه تولید داخلی در همه عرصه ها و بازارسازی در سایر کشورها برای فروش محصولات تولید ملی ممکن است.

سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم منور رضوی افزود: مساله چالش اقتصادی امروز به عنوان یکی از اولویت های نخست مسایل کشور به شمار می رود که همه اقشار جامعه گرفتار این چالش هستند و این چالش اقتصادی ناشی از تحریم ها و ناترازی جریانات داخلی همچون جریانات نوسانات ارز و بی ثباتی بازار است.

وی ادامه داد: آنچه در این چالش اقتصادی باید بدان توجه داشت این است که دولت و مسوولان در ایجاد این چالش مقصر نیستند و علل ایجاد این چالش درونی نیست بلکه بیرونی و خارجی است ومسأله و مشکل اقتصادی ما ناشی از راهبرد آمریکا و اروپا و جریان غرب در جنگ اقتصادی با ایران است.

خبر مرتبط
امام جمعه این شهر خداحافظی کرد

حجت الاسلام علی خاتمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به اینکه یکی برکات نظام جمهوری اسلامی ایران برپایی نمازهای جمعه است، افزود: در گوشه و کنار کشور نماز وحدت و دشمن‌شکن به‌طور باشکوهی برگزار می‌شود و در زنجان نیز این مسئله سالیان سال اجرا می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: عداوت و جنایت غرب نه تنها بعد از انقلاب اسلامی ایران که از قبل از آن نیز وجود داشته است و ایران به دلیل داشتن سه ویژگی ممتاز موقعیت جغرافیایی و داشتن سرمایه های ملی عظیمی همچون نفت و معادن، اسلامیت نظام و کشور ایران و نیز مردم سالاری کشور برای دشمن همواره به عنوان نقطه خطر مطرح بوده است.

علم الهدی افزود: غرب برای براندازی نظام امروز باید به صورت جنگ نظامی وارد عمل شود که به دلیل وجود پیشرفت نظامی کشور و پشتیبانی عظیم و بسیج مردم نمی‌تواند این کار را از طریق تهاجم نظامی پیش ببرد لذا تنها راه مقابله با ایران ورود به عرصه اقتصاد و جنگ اقتصادی است که کشور ما نیز در این زمینه دچار ضعف است.

وی ادامه داد: بنابراین دشمن جنگ اقتصادی کشور را از طریق تحریم ها، توطئه ها و نوسانات ارز و بی ثباتی بازار دنبال می کند تا در چالش اقتصادی ایران را از پا درآورد و دشمن به قدری که در جنگ اقتصادی موفق است در جنگ فرهنگی هم موفق نیست.

امام جمعه مشهد گفت: در کشور سه نظریه از سوی اقتصاددانان برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود دارد که نظریه نخست مذاکره و بستن قرارداد با غرب برای پایان یافتن تحریم‌ها و توطئه‌هاست که این نظریه در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت برجام پیگیری شد.

علم الهدی افزود: نظریه دوم حل مشکلات اقتصادی و استفاده از فناوری ها در داخل کشور است در صورتی که مشکلات اقتصادی ما داخلی نیست بلکه بیرونی است.

وی ادامه داد: نظریه سوم خنثی‌سازی تحریم ها به ۲ روش استفاده از ظرفیتها و امکانات داخلی کشور برای رشد و توسعه تولید داخلی در همه عرصه ها و بازارسازی در سایر کشورها برای فروش محصولات تولید ملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بایستی سطح تولید در کشور توسعه یابد و از بازار مصرفی داخلی به سمت بازار خارجی و بین المللی حرکت کرد که اگر در این عرصه موفق شویم چالش اقتصادی حل می‌شود و اقتصاد کشور رشد می‌کند.

علم الهدی افزود: همان گونه که ژاپن و چین توانستند با افزایش تولید داخلی و فراگیر کردن توسعه اقتصادی خود به غول اقتصاد تبدیل شوند به گونه ای که دیگر نه تنها آمریکا نمی تواند آنها را از بین ببرد بلکه حتی توان مقابله و رقابت با آنها را نیز ندارد.

وی اضافه کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز چندین سال است که بر رشد، توسعه و جهش تولید در کشور تاکید دارند اگر رشد نقدینگی در کشور از بین برود و جریان نقدینگی وارد عرصه تولید شود و تولید رشد و توسعه یابد مشکلات مسکن، خودرو، ارز و طلا نیز از بین می‌رود و تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن نیز از این طریق خنثی و بی اثر خواهند شد.

او با بیان این که این روش، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بود و امید است در دولت چهاردهم و مجلس بر این اساس برنامه ریزی شود تا چالش اقتصادی کشور حل شود ادامه داد: در این راستا دولت و مجلس می توانند با انجام ۲ کار یعنی فراهم نمودن امکانات رشد، توسعه و جهش تولید و بازارسازی در کشورهای دیگر برای عرضه محصولات تولید ملی، سبب ورود ارز به کشور و از بین رفتن نوسانات ارزی و رشد اقتصادی کشور شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.