نظارت بر نرخ بلیت‌ها تشدید شد

داریوش باقر‌جوان با بیان اینکه همزمان با اتمام سفرهای تابستانی و افزایش میزان تردد نظارت ها را بر فروش بلیت دو چندان کرده ایم، گفت:  طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان سفرهای حمل‌ونقل عمومی در این ایام بیشتر شده است و طبق آمار ۱۵ درصد افزایش یافته است‌.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش میزان تقاضا تعداد سرویس‌های برون شهری در این ایام را بیشتر خواهیم کرد و در صورت لزوم  لیست انتظار را راه اندازی کرده ایم که همزمان با باز شدن سرویس های جدید مسافران وارد می شود.

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به آغاز موج دوم سفرهای تابستانه، سرویس‌ها به منظور جابجایی مسافران دایر بوده و با توجه به فعال بودن سامانه رزرو بلیت، سرویس‌های فوق‌العاده براساس میزان تقاضا فعال می‌شود.

 باقرجوان اظهار کرد: نظارت بر نرخ بلیت و عملکرد مجموعه حمل‌ونقل از طریق سامانه‌های نظارتی و با محوریت افزایش ضریب ایمنی سفرها در حال انجام است.

وی افزود: برای تحقق سهم ۷۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسافت‌های متوسط و بلند، به دنبال ایمنی تردد، کاهش جدی آمار تصادفات، مصرف سوخت و آلایندگی‌های زیست محیطی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷هزار ناوگان اتوبوس برون شهری داریم که امکان تردد در مسافت های طولانی را دارد و سعی خواهیم کرد با همکاری کارخانجات داخلی این تعداد را افزایش دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.