علت انتخاب صیدی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس از زبان همتی

عبدالناصر همتی – وزیر امور اقتصادی و دارایی – با اشاره به اولویت‌های تیم اقتصادی دولت چهاردهم درباره بازار سرمایه گفت: بخشی از مهم‌ترین چالش‌های بازار سرمایه به تصمیمات دولتی باز می‌گردد. سیاست گذاری‌ها، قیمت گذاری‌ها، دخالت‌های موردی، مسئله نرخ ارز و اختلاف نرخ بازار آزاد و نیمایی، مباحث مهمی است که صنایع کشور را با مشکل روبرو ساخته است.

وی افزود: طبق آخرین آمار، سود شرکت‌های بورسی نسبت به دوره قبل نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است و این اتفاق خوشایندی نیست، بنابراین ما باید با کمک سایر اعضای دولت تلاش کنیم تا این روند، احیا و اصاح شود تا شاهد آن باشیم که سودآوری و بهره‌وری شرکت‌های بورسی، افزایش پیدا کند و این موضوع به تعامل رئیس سازمان بورس با اعضای دولت باز می‌گردد و یکی از دلایلی که آقای صیدی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس انتخاب شد به توانایی تعامل وی با وزرا و روسای سازمان‌های دولتی باز می‌گردد.

خبر مرتبط
رئیس جدید بورس اولویت‌هایش برای بازار سرمایه را اعلام کرد

رئیس جدید سازمان بورس با تشریح برنامه‌های خود برای بازار سرمایه کشور اظهار کرد: امروز بحث اصلی ما کاهش ریسک در بازار و افزایش اعتماد به این بازار است که مقدمه‌ای برای تشکیل سرمایه فراهم می‌سازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.