این محصول در بازار ارزان می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، تیراژ تولید تارا تا پایان مرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس، ایران خودرویی‌ها تا پایان دومین ماه از تابستان سال جاری حدود ۲۷ هزار و ۱۵۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. این تیراژ تولید در حالی رقم خورده که سال گذشته در همین بازه زمانی شاهد تولید نزدیک به ۱۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه از اعضای خانواده تارا بودیم. بنابراین ایران خودرویی‌ها به لحاظ تیراژ، تولید تارا را حول و حوش ۱۱ هزار دستگاه افزایش دادند.

آبی‌های جاده مخصوص در اولین دور فروش محصولاتشان بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برنامه‌ریزی کردند تا ۲۲ هزار دستگاه انواع تارا را روانه بازار کنند. سهم تارا V۱P با گیربکس دستی ۶ سرعته ۱۲ هزار دستگاه و الباقی تیراژ عرضه یعنی ۱۰ هزار دستگاه باقیمانده سهم تارا V۴ LX با گیربکس اتوماتیک بود.

ایران خودرویی‌ها ۲۲ هزار دستگاه تارا را همانند سایر محصولات عرضه شده خود در این طرح فروش از دو مسیر فروش فوق‌العاده و پیش فروش به متقاضیان واگذار می‌کنند. بنابراین تا پایان سال تمام ۲۲ هزار دستگاه تارا تعیین تکلیف می‌شوند. به گزارش اقتصادنیوز، متقاضیانی که برای در اختیار گرفتن تارا نام نویسی کرده بودند و اسامی آنها به عنوان برنده از گردونه‌های قرعه‌کشی خارج شد، با توجه به رشد ۶۸ درصدی تولید تارا در پایان مرداد امسال به نسبت مرداد سال گذشته با خیال راحت و بدون نگرانی در انتظار دریافت خودروی مورد نظر خود هستند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «استارت کاهش قیمت این محصول زده شد/ خبر مهم ایران خودرو برای برندگان طرح فروش فوق العاده» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.