بیانیه مشترک روسای روسای سیا و ام‌آی۶  درباره غزه

«ویلیام برنز» رئیس سیا و «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) ادعا کردند آژانس‌های اطلاعاتی آنها برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، خویشتن‌داری و تنش‌زدایی تلاش می‌کنند.

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی به نقل از این بیانیه مشترک نوشت: «آتش‌بس جنگ غزه می‌تواند به درد و رنج و از دست رفتن جان غیرنظامیان فلسطینی خاتمه دهد و اسرا را پس از ۱۱ ماه جنگ به خانه بازگرداند.»

خبر مرتبط
بمباران یک مدرسه در شمال غزه/ تخریب 70 درصد مدارس در منطقه

جنگنده‌های اسرائیلی یک مدرسه را در شمال غزه بمباران کردند.

این روزنامه انگلیسی نوشت که برنز به‌شدت در تلاش است تا به این جنگ پایان دهد و در ماه اوت برای گفت‌وگوهای سطح بالا با هدف بازگشت اسرای صهیونیستی و دست‌کم آتش‌بس موقت جنگ به مصر سفر کرد.

برنز و مور در قسمت دیگر این بیانیه با اشاره به کشورهایی نظیر روسیه و چین بر «استحکام روابط ترانس-آتلانتیک در مواجهه با مجموعه بی‌سابقه‌ای از تهدیدها، از جمله روسیه، چین و تهدید دائمی تروریسم بین‌المللی» که همگی با تغییرات سریع فناوری در هم تنیده شده‌اند، تاکید کردند.

آنها ادعا کردند: «کارزار نسنجیده روسیه در خرابکاری در سرتاسر اروپا و استفاده از فناوری جهت انتشار دروغ و اطلاعات غلط، اختلافی را بین روابط ما ایجاد کرده است.»

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.