پرترددترین استان‌های کشور در تعطیلات + آمار

ایمان محرابی‌نیا با بیان اینکه تردد بین استانی خودروها از ابتدای تعطیلات که از دهم شهریور ماه آغاز شد و تا پایان روز گذشته ادامه داشت گفت: متوسط روزانه تردد بین استانی از ابتدای تعطیلات شهریور ماه معادل ۲ میلیون ۲۱۶ هزار و ۶۱۳ وسیله نقلیه می‌شود گفت: تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تردد بین استانی در پانزدهم شهریور معادل دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۰۴ وسیله نقلیه است بیشترین افزایش در تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان های هرمزگان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و مازندران بوده است. 

محرابی نیا یادآور شد: بیشترین ورودی خودروها به استان گیلان از تهران و البرز معادل ۲۳۷ هزار و ۵۵۷ خودرو بوده است به طوری که ۴۷ درصد از ورودی خودروها به استان گیلان را شامل می‌شود.

خبر مرتبط
ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های این استان/پلیس هشدار داد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز از ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده این استان خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

او یادآور شد: تعداد ورودی خودروها به استان خراسان رضوی ۳۶۰ هزار و ۸۶۹ وسیله نقلیه بوده و تعداد خروجی خودرو ها ۳۴۹ هزار و ۸۶۸ خودرو بوده است. در نتیجه ۱۳ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۲۲ وسیله نقلیه وارد محور های اصلی و فرعی بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.