رزمایش ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه با 20 فروند رزمناو

 در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: رزمایش ناوگان شمالی نیروی دریایی با شرکت ۲۰ فروند رزمناو و کشتی لجستیک و ۶ فروند هواپیما متعلق به سپاه هوایی این ناوگان برگزار شد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه می‌افزاید: در جریان این رزمایش، ناوچه ضد زیردریایی «برست» با همکاری یک فروند هواپیمای ضد زیردریایی IL-۳۸ و یک فروند بالگرد دریایی KA-۲۷M به شبیه‌سازی عملیات شناسایی و مقابله با زیردریایی‌های مهاجم با استفاده از اژدرها و بمب‌های ضد زیردریایی پرداختند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، متخصصان ناوگان شمالی نیروی دریایی این کشور در جریان این رزمایش انواع روش‌ها و اشکال دفاع از پایگاه عملیاتی این ناوگان از جمله خنثی کردن شهپادها، پهپادها و سایر سامانه‌های رباتیک مهاجم را با استفاده از روش‌های جدید جنگ الکترونیک و سایر سلاح‌ها تمرین کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه بخش دیگری از این رزمایش به دفاع در برابر عملیات خرابکاری و مقابله با غواصان دشمن فرضی اختصاص داشت، آمده است: در ادامه این رزمایش قرار است تمرین‌هایی درخصوص انواع عملیات پشتیبانی لجستیکی ناوگان شمالی نیروی دریایی تا چند روز آینده ادامه داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.