استراتژی دو سرباخت اسرائیل/ شکست سنگین نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز، وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد، اسرائیل از آغاز جنگ در غزه، حملات هوایی خود علیه اهداف مقاومت در سوریه را گسترش داده است، با این همه این حملات نه تنها پویایی مقاومت بالاخص حزب الله لبنان را تحت تاثیر قرار نداده، بلکه این نتیجه را در پی داشته که محور مقاومت چگونه می‌تواند در سوریه، بازیگری هم مرز با سرزمین‌های اشغالی به تهدیدی جدی و در عین حال قدرتمند علیه اسرائیل تبدیل شود. این نشریه در ادامه ادعا کرده که همین گزاره می‌تواند زمینه ساز رویارویی تمام عیار در خاورمیانه باشد.

وال استریت ژورنال در ادامه یادداشت ادعایی‌اش آورده، بر اساس داده‌های «مکان و رویداد درگیری مسلحانه»، اندیشکده غیرانتفاعی و موسسه مطالعات امنیت ملی مستقر در تل‌آویو، حمله اخیر اسرائیل به سوریه در قیاس با گذشته افزایش یافته است. به ادعای این نهاد، این حمله بخشی از الگوی تهاجمی‌تر است که تل‌آویو به واسطه‌اش تلاش دارد تا خطوط تدارکاتی مقاومت را هدف قرار دهد. لینا خطیب، یکی از اعضای فعال در چتم هاوس لندن، در این باره مدعی است: «افزایش حملات اسرائیل به مواضع محور مقاومت در سوریه پاسخی به افزایش تهدید از جانب این گروه است». او در ادامه ادعا کرد، «اسرائیل دیگر نمی‌تواند نفوذ و قدرت ایران و مقاومت در سوریه را تاب بیاورد. تل آویو مدعی است که جهاد اسلامی در تلاش است تا هم صدا با حزب الله، سرزمین های اشغالی را هدف حملات سختی قرار دهد.»

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازی دو سر باخت اسرائیل در سوریه؛ شکست استراتژی «جنگ میان جنگ‌ها»/ حزب‌الله نتانیاهو را مهار کرد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.