سوریه، عراق و یمن؛ تل آویو برای نبرد در کدام جبهه باید آماده شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران و حمله ۳۰ ژوئیه این بازیگر به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فؤاد شکر فرمانده ارشد حزب الله شد، می‌تواند زمینه ساز تشدید تنش ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان شود. این عملیات پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مدعی شد که در پاسخ به حمله (ادعایی) موشکی به مجدال شمس، شهر دروزی ها در بلندی های جولان تحت کنترل اسرائیل ، حزب الله هزینه خواهد داد؛ این در حالی است که حزب الله لبنان حمله موشکی به این منطقه را به شدت رد کرده است. ناظران با استناد به شرایط حاکم عقب نشینی طرفین از مواضعشان را دور از ذهن می دانند؛ گزاره ای که می تواند پیامدهای ویرانگری به دنبال داشته باشد.

در همین راستا فارین پالسی با انتشار یادداشتی مدعی شد: از زمان حمله حماس به اسرائیل، حزب الله هزاران راکت و موشک به سمت این بازیگر پرتاب کرده و همچنین موشک های هدایت شونده ضد تانک را به سمت اهدافی در امتداد مرز شلیک کرده است. در مقابل اسرائیل با حملات هوایی و توپخانه ای به مواضع حزب الله لبنان و همچنین ترور فرماندهان این جریان تلاش داشته تا  پاسخی متقابل دهد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آماده باش در مرزهای شمالی؛ اسرائیل در تیررس پرنده‌های جنگی حزب‌الله/ نفس خاورمیانه در سینه حبس شد»‌ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.