امضای ۸۱ نماینده پارلمان فرانسه پای درخواست استیضاح مکرون

ماتلید پانو رهبر پارلمانی حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» با اشاره به امتناع مکرون از انتصاب لوسی کاستس در سمت نخست‌ وزیری فرانسه اعلام کرد: ۶ عضو پارلمان فرانسه از حزب سبزها و سه نماینده این پارلمان از احزاب دیگر، به ۷۲ نماینده پارلمان فرانسه از حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر پیوستند تا درخواست استیضاح مکرون با امضای ۸۱ نماینده به طور رسمی به دفتر پارلمان این کشور تقدیم شود.

خبر مرتبط
افشاگری چهره نزدیک به «مکرون» درباره برکناری رئیس جمهور فرانسه

نخست‌وزیر سابق فرانسه و چهره نزدیک به «امانوئل مکرون» شرط بسته است که رئیس‌جمهوری این کشور تا اوایل سال ۲۰۲۵ از سمت خود کناره‌گیری می کند.

پانو با بیان اینکه آغاز روند این استیضاح پاسخ سیاسی مناسب به کودتای ضد دموکراتیکی است که مکرون در حال انجام آن است، افزود: این ابتکار عمل، آزمونی برای سنجش استقلالی است که پارلمان فرانسه باید در مواجهه با رئیس جمهوری که به طور فزاینده‌ای خود را در قامت یک مستبد می‌بیند، از خود نشان دهد.

به نوشته تارنمای خبری بی‌اف‌ام تی‌وی، با وجود اینکه روند استیضاح مکرون با امضای ۸۱ نماینده در پارلمان فرانسه آغاز شده است اما این امر روندی طولانی و دشوار است زیرا در نهایت به تائید دو سوم از ۵۷۷ نماینده پارلمان فرانسه نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.