خودروهای ورودی گیلان رکورد زدند

سرهنگ جاور صفاری روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به رو به اتمام بودن تعطیلات تابستانی و در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس تاکنون مسافران زیادی وارد استان شده‌اند؛ اما روز گذشته حجم تردد در ورودی‌های استان گیلان به خصوص در مسیر قزوین به رشت بسیار سنگین و پرحجم بود.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده حدود ۸۰ هزار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته فقط از مسیر قزوین به رشت وارد استان گیلان شدند که به همین دلیل ترافیک در این محور زیاد بود؛ اما از بامداد امروز سه شنبه حجم ورودی کاهش یافته و ترافیک در این مسیر نیز روال عادی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو همچنان شاهد ورود مسافران به استان گیلان خواهیم بود و به همین دلیل پیش بینی می‌شود که همچنان شاهد ترافیک در محورهای ورودی استان گیلان بویژه در مسیر قزوین به رشت باشیم.

رئیس پلیس راه استان گیلان اضافه کرد: از این رو محدودیتهای ترافیکی برای روزهای چهارشنبه ۱۴ و جمعه ۱۶ شهریورماه در ۲ مسیر اصلی شامل؛ جاده قدیم رشت - قزوین و بندر آستارا - اردبیل به صورت رفت و برگشت اعمال می شود.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های ورودی گیلان

ترافیک در جاده‌های ورودی گیلان، به ویژه جاده قدیم و آزادراه قزوین – رشت بسیار پرحجم و سنگین است و در محدوده کوهین به رشت خودروهای مسافران به کندی حرکت می‌کنند.

سرهنگ صفاری اضافه کرد: بر این مبنا تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان سوخت و مواد فاسد شدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ برای روزهای چهارشنبه ۱۴ و جمعه ۱۶ شهریور در مسیرهای رفت و برگشت رشت - قزوین و بندر آستارا - اردبیل ممنوع است.

وی بیان کرد: این محدودیت ترافیکی به منظور افزایش ایمنی، آسانی حرکت و تردد وسایل نقلیه در این ۲ مسیر اعمال می‌شود ضمن آن که در صورت عادی بودن وضعیت تردد در این مسیرها با هماهنگی فرماندهی پلیس ضمن اطلاع رسانی نسبت به رفع محدودیت در تاریخ‌های در نظر گرفته اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: از همه رانندگان انتظار است از سرعت غیرمجاز پرهیز کنند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفر خوشی را برای خود و سایر مسافران رقم بزنند و به خصوص در مسیرهای پرخطر از سبقت و سرعت زیاد پرهیز کنند و با عجله و شتاب نیز، رانندگی نکنند.

سرهنگ صفاری اظهار کرد: همچنین به مسافران توصیه می شود که بازگشت سفر خود را مدیریت کرده و به روز پایانی تعطیلات موکول نکنند تا برای برگشت مسافران نیز شاهد ترافیک سنگین و پرحجم نباشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.