خبر مهم برای معلمان کد 19/جزئیات بررسی صلاحیت‌ها اعلام شد

درج کدهای ۱۹ و ۵ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش یعنی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) این داوطلبان مورد تایید قرار نگرفته است. در این راستا، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش دستور داد تا کارگروهی برای بررسی اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ایجاد شود.

براین اساس، روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بکار گرفته شدن داوطلبان کد ۱۹ و کد ۵ اظهار داشت: افرادی که در کارنامه آنان کد ۱۹ یا کد ۵ درج شده است، می‌توانند مراتب اعتراض خود را مطابق ماده ۱۴ قانون گزینش به مراجع متولی به ترتیب؛ هسته گزینش، هیأت مرکزی گزینش و دیوان عدالت اداری ارائه کنند تا پرونده آنان مجدد بازبینی و تجدیدنظر شود.

این مرکز اطلاع رسانی تاکید کرد: بدیهی است داوطلبانی که در آزمون سال گذشته با استخدام آنان موافقت نشده است، برابر تقویم زمانی و مهلت قانونی در مرحله تجدیدنظر دوم یا رسیدگی در دیوان عدالت اداری هستند اما پرونده داوطلبان مربوط به آزمون سال جاری در مرحله تجدیدنظر اول ( استانی) قرار دارد.

این مرکز اطلاع‌رسانی در پاسخ به این پرسش که تکلیف افرادی از این کد ۱۹، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند یا قصد شکایت دارند، چیست؟، عنوان کرد: داوطلبانی که پرونده آنان در مرحله رسیدگی در دیوان عدالت اداری قرار دارد، می‌توانند حسب مورد نسبت به پیگیری دادخواست خود از آن مرجع اقدام کنند. درصورتی که مرجع مزبور رأی بررسی مجدد پرونده را صادر کند، گزینش آموزش و پرورش مکلف است در اسرع وقت نسبت به انجام اقدامات درخواستی و تکمیلی دیوان مبادرت کند. در هرصورت با صدور رأی دیوان مبنی بر نقض رأی هیأت مرکزی گزینش، آراء مزبور اجرا می‌شود.

همچنین روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد کد ۱۹ یا ۵ باید درخواست مجدد بدهند یا آموزش و پرورش آنها را برای بکار گیری یا مصاحبه مجدد دعوت می‌کند یا نه، اعلام کرد: مشمولان کد ۱۹ و ۵ در عمل با تکمیل فرم درخواست تجدیدنظر اول نسبت به ارائه درخواست بررسی مجدد اقدام می‌کنند. با ارائه این درخواست بررسی‌های جدید معمول و نتیجه اعلام خواهد شد.

این مرکز اطلاع رسانی تاکید کرد: یادآوری درباره افرادی که قبلاً درخواست تجدیدنظر ارائه داده‌اند نیاز به مراجعه مجدد نیست.

روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره روند بکارگیری این افراد توضیح داد: هیأت مرکزی گزینش در تلاش است پرونده این افراد را در اسرع وقت بررسی و تا پایان شهریور بخش زیادی را اعلام نتیجه کند.

این مرکز اطلاع رسانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد این افراد قرار است به کلاس‌های درس بروند، گفت: پیش‌بینی‌ها بیش از ۶۰ درصد از داوطلبان در مرحله تجدیدنظر اول و تجدیدنظر دوم با رأی موافقت گزینش مراحل استخدامی را طی خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.