استقبال خاورمیانه از ترامپ یا کامالا هریس؟/ پشت پرده پنهان کاری نامزد دموکرات‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای این یادداشت آمده، مقوله تجربه اندک هریس در عرصه سیاست خارجی که منتقدانش بر آن مانور می‌دهند و تاکید دارند این نامزد دموکرات در صورت پیروزی به کهنه سربازان حزب یعنی بایدن، اوباما و کلینتون متوسل می‌شود را باید کنار گذاشت. چنین تصوری مسکنی موقت برای همان‌هایی است که تلاش دارند تا وضعیت به همین شکل ادامه یابد و مسیر سیاست‌ها تغییری نکند. علاوه بر این، چنین موضع گیری از منظر حامیان دو حزب نیز با اهمیت است؛ گروهی که می‌خواهند به شکاف‌های آبی – قرمز دامن زده و با استناد به سوابق بایدن از عملکرد هریس دفاع کنند.

نشنال اینترست در ادامه این یادداشت آورد، تجربه اندک هریس در عرصه سیاست خارجی، فرضیه‌ای نادرست است. چرا که او در قیاس با ترامپ در سال ۲۰۱۶ و بسیاری از رقبای جمهوری خواه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ دارای سابقه اجرایی بیشتری است. رهبران کشورهای متحد یا مستقل، از جمله رهبران چین و روسیه به خوبی او را می‌شناسند. از منظری دیگر، هریس هیئت نمایندگی ایالات متحده را در سه کنفرانس امنیتی مونیخ رهبری کرد؛ جایی که مقام‌های ناتو برای بحث و گفتگو درباره تهدیدات جهانی گرد هم آمدند. در این نشست‌ها نخست وزیران، وزرای دفاع، خارجه، ژنرال‌ها، دریاسالارها و دیپلمات‌ها به نمایندگی از کشورهایشان حضور داشتند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نسخه رقیب ترامپ برای خاورمیانه؛ کاملا هریس به دنبال توافق بزرگ با ایران؟/پیروزی دموکرات‌ها کابوس اسرائیل شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.