قیمت لیر ترکیه پایین آمد/ درهم امارات در جا زد؛ ریال عمان صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز، دریافت ویزای شینگن که از طریق آن می‌توان به ۲۹ کشور اروپایی پرطرفدار سفر کرد؛ همواره یکی از اتفاقات ویژه و مهم برای بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان محسوب می‌شود و ایرانیان هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما جالب است بدانید بیخ گوش ایران و در یکی از کشورهای همسایه یعنی ارمنستان، مردم با وجود آنکه ویزای شینگن را دریافت می‌کنند، از سفر به منطقه شینگن منع و به نوعی در قاره سبز بایکوت می‌شوند؛ موضوعی که البته تبعات منفی هم در پی داشته است و وزارت خارجه این کشور را ناچار به توضیح و انتشار بیانیه کرده است.

براساس آنچه ایروان به تازگی توضیح داده است، شهروندان این کشور با وجود داشتن ویزای معتبر شینگن از ورود به منطقه شینگن منع می‌شوند. به گفته این وزارتخانه، ارامنه پس از دریافت ویزای شینگن، برنامه سفر خود را تغییر داده و رزرو هتل خود را لغو می‌کنند؛ موضوعی که باعث ایجاد سوء ظن در بین مقامات اتحادیه اروپا شده است و به همین دلیل، برخی از ارامنه اجازه ورود به این اتحادیه را ندارند.

در واقع شهروندان ارمنستان هنگام درخواست ویزای شینگن، برنامه سفر برای یک کشور خاص را ارائه می‌دهند. با این حال، به محض تایید ویزای خود، کل برنامه سفر خود را تغییر داده و رزرو هتل خود را لغو می کنند. این در حالیست که مطابق با کد ویزا، به خارجی‌ها توصیه می‌شود بیشتر مدت اقامت خود را در کشوری که ویزای شینگن صادر کرده است بگذرانند و برنامه سفر دقیقی را ارائه دهند. در حالی که پس از اخذ ویزای شینگن می‌توان برنامه سفر را تغییر داد، اما همچنان باید مانند ویزای اصلی باقی بماند تا خطر ممنوعیت ورود به این بلوک را نداشته باشید.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت درهم امارات رنج شد؛ لیر ترکیه ارزان/ صعود قیمت ریال عمان/ ارمنستانی‌ها بایکوت شدند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.