کاخ سفید ژست بشردوستانه گرفت/ نگران تبدیل شدن درگیری غزه به جنگ منطقه‌ای هستیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما شبانه روز با شرکا و متحدان کار کرده‌ایم، تجهیزات نظامی را جا بجا کرده‌ایم، درگیر دیپلماسی فشرده چه به صورت عمومی و چه خصوصی پشت درهای بسته هستیم تا از این نتیجه جلوگیری کنیم. ما به کار برای جلوگیری از این نتیجه ادامه می دهیم. و امید ما این است که وقایع [۲۵ اوت] به تشدید تنش و جنگ منطقه‌ای منجر نشود.»

سالیوان افزود که واشنگتن «به شدت در قاهره در تلاش است و با تیم‌های دیگر میانجیگران و همچنین با اسرائیلی‌ها گفتگو می‌کند تا به آتش‌بس و توافق آزادی گروگان‌ها در چارچوبی که (جو) بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده است، دست یابیم. این چارچوب برای ایجاد آرامش بین اسرائیل و در امتداد مرز بین اسرائیل و لبنان و در نهایت رسیدن به شرایط گسترده تر از ثبات منطقه ای است.»

خبر مرتبط
چین و روسیه آماده باش شدند؛ پایان عصر راستی آزمایی هسته‌ای فرا رسید/ پشت پرده تحرکات آمریکا در دالان‌های مخفی

چین از مشارکت با آمریکایی ها در مورد کنترل و راستی آزمایی تسلیحات هسته ای خودداری کرده است. این کشور ادعا می کند که نیروهای هسته ای استراتژیکش در مقایسه با نیروهای ایالات متحده انقدر اندک است که صحبت از مذاکره بی فایده خواهد بود.

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: « البته، ما فکر می‌کنیم که بخشی از آن، مسیری معتبر برای راه‌کار دو کشوری برای مردم فلسطین نیز هست.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.