بیانیه کاخ سفید درباره بمباران مدرسه «التابعین» در غزه

کاخ سفید در بیانیه ای درباره بمباران مدرسه «التابعین» غزه توسط رژیم اسرائیل صرفا ابراز نگرانی کرد و بدون محکوم کردن این جنایت خواستار جزئیات این جنایت شد.

یک سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی گفت: «ما عمیقاً نگران گزارش‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان در غزه در پی حمله نیروهای اسرائیل به محوطه‌ای که شامل یک مدرسه بود هستیم. ما با همتایان اسرائیلی خود که گفته‌اند مقامات ارشد حماس را هدف قرار داده‌اند در تماس هستیم و خواستار جزئیات بیشتر شده ایم.»

کاخ سفید در بیانیه خود ادعا کرده است: « در ما می دانیم که حماس از مدارس به عنوان مکان هایی برای تجمع و عملیات استفاده می کند، اما همچنین به طور مکرر و به طور مداوم گفته ایم که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان انجام دهد.»

خبر مرتبط
واکنش ایرلند و ایتالیا به جنایت اسرائیل در مدرسه «تابعین» در غزه

وزیر خارجه ایرلند در واکنش به جنایت اسرائیل در مدرسه التابعین محله الدرج غزه گفت: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در نوار غزه را که در آن ده‌ها غیرنظامی کشته شدند، محکوم می‌کنم.

کاخ سفید ادامه داد: ما از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در این درگیری از جمله کودکان، و تعداد زیادی غیرنظامی اندوهگین هستیم. این امر بر فوریت آتش‌بس و توافق آزادی گروگان‌ها می افزاید. ما به تلاش خستگی ناپذیر برای دستیابی به آن ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.