ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های کبیرکوه ایلام

 یاسم خان‌محمدیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، اظهار کرد: شب گذشته جنگل ها و مراتع منطقه تختان از توابع شهرستان دهلران بر اثر صاعقه دچار حریق شد که با حضور نیروهای مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و اعضای ستاد اطفاء حریق مدیریت بحران استان این آتش سوزی مهار شد.

وی افزود: اما با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه دوباره از ظهر امروز به دلیل شدت وزش باد و سقوط کنده‌های نیم سوز از ارتفاع به مناطق پایین دست آتش دوباره شعله‌ور شد.

خان محمدیان ادامه داد: بعدازظهر امروز با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مدیریت بحران استان نیروهای اطفاء حریق برای خاموش کردن آتش به وسیله بالگرد به ارتفاعات منطقه انتقال یافتند و هم اکنون این آتش سوزی تا حدودی مهار شده و تلاش ها همچنان برای خاموش کردن آتش ادامه دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای اطفاء حریق و مردمی امروز در زمینه مهار آتش مشارکت داشتند که هم اکنون نیز با توجه به تاریکی هوا تعدادی از این نیروها در منطقه حضور داشته و مشغول مهار حریق هستند.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده فردا در نخستین ساعات صبح تعدادی از نیروها برای مهار کامل این آتش سوزی به منطقه اعزام می‌شوند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام همچنین گفت : اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان و وسعت این آتش سوزی بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

‌ فرماندار ویژه شهرستان دهلران هم در این زمینه گفت: حوالی ساعت سه بعد از ظهر امروز مراتع و جنگل های منطقه در ارتفاعات صعب‌العبور کبیرکوه در بالا دست روستای تختان بخش میمه از توابع شهرستان دهلران دچار آتش سوزی شد.

لطیف صادقی افزود: با کمک ستاد بحران استان و بالگردهای جمعیت هلال احمر حدود ۱۰۰ نفر نیروی مردمی جهت مشارکت در مهار آتش به ارتفاعات منتقل شدند اما به دلیل وسعت آتش سوزی، حرارت شدید، وزش باد، سختی مسیر و صخره های شیب دار مهار آتش سوزی قدری سخت شده است. وی تاکید کرد: در صورتی که امشب آتش بطور کامل خاموش نشود فردا صبح با امکانات بیشتر و نیروی تازه نفس از سایر مناطق، روند مهار آتش سوزی ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ مورد آتش سوزی در اراضی ملی استان ایلام رخ داده است. از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.