مشهد حشره سِنَک دارد؟/ مراقب این آفت خطرناک باشید+ فیلم

حشره «سِنَک» برگ خوار پنبه که نوعی آفت مزارع کشاورزی است در شهرستان طبس طغیان کرده و به محیط شهری، منازل مسکونی و اماکن تجاری شهر سرخس هجوم آورده است.

در این زمینه، محمد علی رهنما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس به ایرنا گفته است: «فعالیت این آفت گیاهی از ابتدای فصل فعالیت مزارع پنبه، یونجه و البته علف های هرز آغاز می شود که به دلیل این که پارسال زمستان سردی را نداشتیم با پدیده گرمای کنونی این آفت به شکل طغیانی درآمده است. این حشره نور دوست است و کانون فعالیت مشخصی ندارد.»

وی همچنین به مردم توصیه کرد که از سموم مرسوم برای دفع حشرات، توری و پشه بند استفاده کنند. به گزارش اقتصادنیوز و بر اساس اعلام ایرنا، این حشره و آفت، گزنده نیست و خطری برای انسان ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به گسترش مناطق تحت محاصره این آفت، رضا عباسی، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به ایرنا گفته است:‌«طبق بررسی‌های انجام گرفته کانون فعالیت حشره سنک، کشور ترکمنستان است. در حال حاضر، این حشره در شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، گلبهار، نیشابور، کلات، فریمان و مشهد مشاهده شد.»

به گفته این مسئول استان خراسان رضوی، «سنک با توجه به جمعیت زیاد مهاجرت می کند و وجود نور شهرها باعث جلب این حشره به سمت شهرها می‌ شود. در حالی که زندگی این حشره وابسته به انسان نیست.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.