تردد در محورهای مواصلاتی روان اما پرحجم است/ زنگ خطر تصادف‌ در مرزها به صدا درآمد

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا نگرانی جدی ما، درباره مسیرهای بازگشت است، گفت: ما نگران هستیم که رانندگان که احساس خستگی می‌کنند در مسیرهای بازگشت دچار تصادف شوند. بنابراین از هموطنان درخواست می‌کنیم حتما بعد از استراحت کافی اقدام به رانندگی کنند.

 سردار حسن مومنی درباره مسیرهای منتهی به مرزها گفت: تا ساعت ۱۲ امروز جمعه دوم شهریور، بیش از ۶۴ درصد زائران امام حسین(ع) به کشورمان بازگشته اند. همچنین الحمدالله تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها روان اما پرحجم است.

وی افزود: دیشب پر تردد ترین شب ما بود و از ساعت ۱۲ شب گذشته، بیش از ۱۹۴ هزار نفر وارد کشورمان شده‌اند که ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد، تنها از مرز مهران بازگشته‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ما از همه هموطنان درخواست می‌کنیم از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند برای ورود به کشور نیز استفاده کنند؛ زیرا بر حسب این تعداد و آمار خروجی‌ها، میزان اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه برای مسیرها پیش بینی شده است و اگر همه هموطنان بخواهند از مرز مهران وارد کشور شوند؛ در زمینه حمل و نقل مشکلاتی به وجود می‌آید.

مومنی با اشاره به یکی از اقدامات برخی رانندگان خودروی‌های شخصی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که هموطنانی که با خودروهای شخصی خود به مرز سفر کرده‌اند؛ اگر در ماشین هایشان جالی خالی داشته باشند؛ سایر زائران را نیز تا شهرهای دیگر همراهی می‌کنند که اگر این اتفاق هرچه بیشتر رقم بخورد، کنترل ترافیک بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پلیس نگران موج بازگشت‌هاست، افزود: نگرانی جدی ما، درباره مسیرهای بازگشت است؛ زیرا رانندگان خسته و خواب آلود هستند که این مسائل می‌تواند باعث تصادفات بسیار خطرناک شود. به همین دلیل از رانندگان درخواست می‌کنیم حتما قبل و حین سفر، استراحت کافی داشته باشند و خانواده‌ها نیز این مسائل را حتما گوشزد کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا دامه داد: سفر اربعین، سفری از نظر جسمی خسته کننده است. در این سفر عواملی مانند پیاده روی‌های طولانی، گرمای شدید و بعضا اسکان نامناسب باعث خستگی دوچندان زائران می شود؛ بنابراین باید استراحت کافی را هموطنان مد نظر قرار دهند.

مومنی گفت: سال گذشته بیشترین میزان تصادفات و جانباختگان هنگام بازگشت در جاده‌ها رخ می‌داد؛ اما امسال تا امروز شاهد کاهش ۳۸ درصدی میزان کشته شدگان در صحنه های تصادفات هستیم که امیدواریم این آمار کاهشی بماند و هموطنان ما به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.