همایش روز جهانی مسجد برگزار شد
حجت‌الاسلام دادآفرین رئیس اداره تبلیغات شهرستان یزد و سخنران مراسم گفت: مسجد آمد تا انسان‌ها را از کار شخصی و فردگرایی دور کند. 
 
او افزود: اینکه صرفا نماز برپا شود و اهل مسجد هیچ ارتباط دیگری باهم نداشته باشند، این رسالت مسجد نیست. 
 
دادآفرین بیان کرد: نقش محوری مسجد به قدری مهم است که می‌تواند در حوزه انسان سازی حرکت کند و اساس خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی با محوریت مسجد شکل می‌گیرد. 
 
او گفت: اولین مرحله‌ای که بخواهد فضای جامعه پردازی با محوریت مسجد شکل بگیرد، خود سازی است و افراد تا خود را نسازند نمی‌توانند کار جمعی و تشکیلاتی انجام دهند. 
 
رئیس اداره تبلیغات شهرستان یزد تصریح کرد: تک روی‌ها و منیت‌ها جلوی کار‌های جمعی را می‌گیرد و مسجد اساسا برای کار‌های جمعی است و اگر می‌بینید کارجمعی کم و مساجد خلوت شده است و مشکلاتی داریم، به این علت است که ما در گام اول که خودسازی است مانده‌ایم. 
 
او گفت: امروز خودسازی را اولویت قرار دهیم و ببینیم ما خودمان نسبت مسجد چقدر کوتاهی کردیم چراکه مسائل گفتمانی رهبر معظم انقلاب از جمله جمعیت و فرزندآوری بر زمین مانده است که این‌ها همه در مساجد حل خواهد شد. 
 
دادآفرین گفت: ۹۸ درصد شهدای ما از مساجد به پا خواستند و این یعنی مسجد می‌تواند نیروسازی کند و نیرو‌های مقاوم، ایثارگر و مؤمن تربیت کند. 
 
او خاطرنشان کرد: مسجد یک مرکز تربیتی است و اساس تربیت و رشد در فضای مسجد، با محوریت امام مسجد و با همدلی شکل می‌گیرد. 
 
رئیس اداره تبلیغات شهرستان یزد گفت: این مسجد پایگاهی است که دشمن برای از بین بردن آن برنامه ریزی کرده است چراکه روحیه مبارزه کردن با شیاطین و با طاغوت زمان در مسجد است که شکل می‌گیرد.
 
سرهنگ نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جماعت برخی مساجد و اقشار مختلف مردم در همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد شرکت کردند. 
 
او افزود: هدف از برگزاری این همایش، این است که بتوانیم اقدامات ویژه فرهنگی متناسب با جنگ نرم دشمن انجام دهیم تا با هم افزایی، تاثیرگذاری اقدامات بیشتر شود. 
 
حجت‌الاسلام سمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق نیز گفت: مهمترین مکانی که باید اقدامات فرهنگی ما از آنجا نشأت بگیرد، مسجد است و هدف این است که حواس‌ها و توجه‌ها نسبت به مسجد بیشتر جمع شود تا همه اقدامات فرهنگی با محوریت مسجد انجام شود. 
 
او افزود: یکی از اقدامات برای جذب جوانان و نوجوانان واسپاری کار در مساجد به آنها است. 
 
سمتی تصریح کرد: اگر می‌بینیم رغبت جوانان به مسجد کم شده است، این است که آنها را وارد کار‌ها و فعالیت‌های مسجد نمی‌کنند و مسئولیتی به آنان واگذار نمی‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.