قولی که آلمان به اوکراین داد

به‌رغم انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کاهش کمک‌های مالی برلین به کی‌یف، صدراعظم آلمان تاکید کرد که کشورش همچنان در راستای کمک به اوکراین در برابر جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

«کریستین لیندر» وزیر دارایی آلمان اخیرا با اشاره به برنامه‌های کنونی بودجه این کشور صراحتا اعلام کرد آلمان برنامه‌ای برای ارسال کمک‌های مالی جدید به کی‌یف ندارد.

منابعی می‌گویند تقریبا ۸ میلیارد یورو در سال جاری میلادی برای اوکراین در نظر گرفته شده و این حد تعیین‌شده برای سال آینده ۴ میلیارد یورو است.

خبر مرتبط
قمار جسورانه اوکراین میدان بازی را تغییر داد/ شکست بزرگ برای پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در روز پنجشنبه گفت که سربازان اوکراینی کنترل سودژا را در دست گرفته‌اند. این اعلام اولین تأیید رسمی تصرف شهر توسط نیروهای کی‌یف بود.

هم‌چنین رهبران گروه هفت در ماه ژوئن با وامی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای اوکراین با استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه موافقت کردند.

شولتس در ادامه تاکید کرد: «اوکراین قادر خواهد بود تسلیحاتی را در مقیاس بالا با استفاده از این بودجه خریداری کرده و کی‌یف می‌تواند بر این کمک‌ها تکیه کند.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.