محکومیت خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطین توسط عفو بین‌الملل

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان عفو بین‌الملل پس از انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی که حکایت از خشونت پلیس آلمان علیه معترضان حامی فلسطین در جریان راهپیمایی آنها در پایتخت این کشور داشت، در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما از استفاده بیش از حد پلیس آلمان از خشونت بر علیه معترضان در راهپیمایی همبستگی با فلسطین که روز شنبه در برلین برگزار شد، نگران هستیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در جریان راهپیمایی حامیان فلسطین در برلین بیش از ۲۰ نفر از آنها از سوی پلیس آلمان دستگیر شدند.

در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، افسران پلیس آلمان دیده می‌شوند که معترضان مسالمت آمیز را به زمین می‌اندازند و مکررا معترضانی را که به زمین چسبانده بودند کتک می‌زنند و با مشت به سر یا صورت آنها می‌کوبند.

به گزارش ایرنا، از آغاز عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲) در غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل، مردم کشورهای مختلف جهان در حمایت از نیروهای مقاومت و ساکنان نواره غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات‌های گسترده از جامعه بین‌ الملل می‌خواهند که سکوت خود را در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی بشکنند.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن یک هزا رو ۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود در شهر جنوبی رفح جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آنجا پناه برده بودند را متوقف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.