قطار اربعین به این شهر رسید+ جزئیات

قطاری که عصر امروز -یکشنبه- از ایستگاه ساری به حرکت در آمد یک ویژگی متمایز نسبت به سایر سفرهای هر روزه قطارها از این ایستگاه داشت. مسافران این قطار همگی یک مقصد مشترک داشتند؛ پیاده‌روی اربعین.

ایستگاه با هماهنگی و برنامه‌ریزی روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال و اجرای برنامه‌های مذهبی حال و هوایی عاشورایی به خود گرفت و مسافرانی که با کوله‌ها و کیف‌های خود وارد ایستگاه می‌شدند، سفر زیارتی‌شان را از ورودی و سالن انتظار همان ساختمان قدیمی راه‌آهن آغاز کردند.

مراسم بدرقه زائران بین‌الحرمین با حضور خانواده‌ها و تعدادی از مسئولان برگزار شد تا این ایستگاه برای دومین سال پیاپی محل اعزام کربلایی‌هایی از کودک تا سالمند باشد. به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال در ایستگاه‌های قائمشهر، شیرگاه، زیراب، پل‌سفید و تهران نیز زائرانی به جمع مسافران این قطار می‌پیوندند تا در نهایت به ایستگاه کرمانشاه برسند و سفرشان به سمت کربلای معلی را ادامه دهند.

رحمان معصومی در مراسم بدرقه زائران گفت: پارسال به دستور مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور اعزام مسافران پیاده‌روی اربعین حسینی از مازندران برای نخستین بار قطار ساری- کرمانشاه با هفت سالن تنظیم و تشکیل شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

خبر مرتبط
کشور برای موج بازگشت زائران اربعین از جمعه آماده است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: با توجه به استقبالی که مردم مازندران در سال گذشته از قطار اربعین داشتند، امسال نیز این سفر ریلی ویژه برای مازندران در نظر گرفته شد. هر۲۱ منطقه راه‌آهن کشور امسال متقاضی حرکت قطار اربعین به مقصد خرمشهر یا کرمانشاه بودند. البته تهران و مشهد هاب قطارهای مسافری کشور هستند. از ۱۹ منطقه دیگر ستاد اربعین و استانداران پیگیر بودند تا قطار اربعین از مبدأ آن استان‌ها به مقصد خرمشهر یا کرمانشاه حرکت کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد: با موافقت معاونت محترم وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، فقط برای سه منطقه مجوز حرکت قطار اربعین صادر شد که خوشبختانه مازندران در کنار سیستان‌وبلوچستان و کرمان یکی از این سه استان است.

معصومی با بیان این‌که در مجموع حدود ۳۵۰ نفر با قطار اربعین از مازندران عازم سفر کربلا شدند، گفت: ‌این قطار مسافری ۱۰ سالن دارد که ساعت ۱۱ صبح فردا به کرمانشاه می‌رسد. شامگاه ۶ شهریور نیز زائران را از کرمانشاه به سمت ساری برمی‌گرداند و ساعت ۱۵ روز هفتم شهریور وارد ایستگاه ساری می‌شود.

وی افزود: از مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که توجه خاصی به دیار علویان دارند تشکر می‌کنم و قدردان زحمات همه عزیزانی هستند که در این راه کمک‌ کردند تا برای دومین سال پیاپی شاهد حرکت قطار اربعین از مازندران و برپایی مراسم باشکوه بدرقه زائران کربلا باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای اداره کل حج و زیارت مازندران تعداد زائران مازندرانی که قصد سفر به پیاده‌روی اربعین را دارند در سامانه سماح امسال از مرز ۶۳ هزار نفر عبور کرده و همچنان در حال افزایش است. طبق آمارها پارسال ۱۰۳ هزار زائر مازندرانی برای اعزام به پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام قطعی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.