ظفرقندی؛ سیبل انتقادات نمایندگان مجلس/ چالش‌های پیش روی وزیر پیشنهادی بهداشت

بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس در حالی از ابتدای هفته آغاز شده که اظهارنظرها و موضع گیری نمایندگان و چهره‌های سیاسی از مسیر سخت برخی از گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برای عبور از گیت بهارستان حکایت دارد. محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت بهداشت یکی از این چهره هاست که همچنان سیبل انتقادات نمایندگان مجلس و بسیاری از اصولگرایان است و امروز در جلسه بررسی صلاحیت خود کار سختی برای تغییر نظر نمایندگان پارلمان و جلب اعتمادشان دارد.

محمدرضا ظفرقندی از جمله چهره های اصلاح طلب حاضر در کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان است؛ متخصصی که در سالیان اخیر فارغ از حوزه طبابت و پزشکی نامش را در موضوعات سیاسی دیده و شنیده ایم؛ امری که نمایندگان اصولگرای مجلس و مخالفان دولت مستقر را حسابی برآشفت.

در واقع در میانه نقدها به ظفرقندی، رد پای بحث های فنی در حوزه بهداشت و درمان کمتر مشاهده می‌شود و مخالفان اغلب، بر یک محور تاکید کردند؛ مباحث سیاسی. آن ها ظفرقندی را با عبارات و دلایلی چون «تحریم کننده انتخابات»‌، «نشر بیانیه‌های تند علیه برخی سیاست‌های نظام» و «موضع گیری نامشخص درباره حوادث سال ۸۸» مورد نقد قرار داده و از این رو، او را مناسب برای کرسی وزارت بهداشت و درمان نمی دانند؛ رویکردی که با واکنش اصلاح طلبان همراه بوده است و بسیاری از چهره های سرشناس وابسته به این جریان در روزهای اخیر با اعلام حمایت خود از ظفرقندی و تشریح توانایی ها و دستاوردهای او در حوزه بهداشت و درمان، سعی در خنثی کردن تلاش اصولگرایان داشتند.

البته حمایت ها از ظفرقندی تنها به طیف اصلاح طلبان محدود نمانده است؛ برخی از چهره های نام آشنای اصولگرا هم در روزهای گذشته حمایت خود را از این وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم اعلام کرده اند. چهره هایی مانند علیرضا مرندی،‌ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران که در نامه ای به محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، ضمن «اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی» برای «مشاوره و همکاری و همفکری» در خصوص «موضوعات مرتبط با سلامت»، موفقیت او را در ماموریت مهم وزارت بهداشت خواستار شد.
 
مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «محمدرضا ظفرقندی؛ مرد سیاست یا طبابت؟/ راز غضب مخالفان پزشکیان با وزیر پیشنهادی بهداشت» بخوانید. 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.