واکنش هلند به خشونت شهرک‌نشینان افراطی علیه کرانه باختری

«کاسپار ولدکامپ» وزیر خارجه هلند حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌های کرانه باختری را محکوم کرد و خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد. لدکامپ جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خشونت شب گذشته شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم می‌کنم. مقام‌های اسرائیلی باید اقداماتی برای حفاظت از جوامع و جلوگیری از خشونت اتخاذ کنند.

بیش از یکصد شهرک‌نشین اسرائیلی پنجشنبه شب به روستای جیت در نزدیکی شهر قلقیلیه یورش بردند و اقدام به آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان اسرائیلی که نقاب زده بودند، شهید و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وزیر خارجه هلند همچنین در پیام دیگری درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه نوشت: از فعالیت‌های جاری در دوحه برای تضمین آزادی گروگان‌ها (اسرا) و ایجاد آسودگی فوری برای مردم غزه استقبال می‌کنم. هلند از پیشنهاد آمریکا، قطر و مصر کاملا حمایت می‌کند. از طرف‌ها می‌خواهم که توافق کرده و مذاکرات را به نتیجه برسانند.

منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه از برگزاری مذاکرات درباره توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه در دوحه خبر دادند و اعلام کردند که این مذاکرات روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.