به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی ساخت بیش از ۱۳۲۰ واحد مسکونی تازه را در کرانه باختری تصویب کرده است.
برت کوندرز وزیر امور خارجه هلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل با این تصمیم ،چگونگی تفکر خود را در باره مفهوم صلح (سازش) زیر سوال برد.
وی تاکید کرد: تصمیم اسرائیل بیانگر این حقیقت است که این رژیم هیچ مشارکتی در تشکیل دو دولت ندارد و تل آویو با این موضع گیری، آشتی با فلسطینی ها را در تنگنا قرار داده است. 
جنبش صهیونیستی مخالف شهرک سازی (صلح اکنون) اعلام کرد که با تصویب طرح ساخت یک هزار و 323 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری در چهارشنبه گذذشتته، شمار واحد های مسکونی تصویب شده تنها در این هفته به 2 هزار و 646 واحد افزایش یافت. 
آلمان و فرانسه نیز روز پنجشنبه در بیانیه های جداگانه از ادامه و گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی انتقاد کرده و آن را محکوم کردند.
وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیم رژیم اشغال گر قدس برای ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی است و اثرات منفی در گفت وگوهای صلح (سازش) خواهد داشت.
دولت فرانسه نیز در بیانیه ای مطبوعاتی، احداث هزار واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.
در بیانیه دولت فرانسه آمده است: ادامه سیاست شهرک سازی باعث دامن زدن به ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی خواهد شد و از تحقق صلح دائمی و برپایی دو کشور یهودی و فلسطینی جلوگیری می کند.
در همین حال &#۳۹;نبیل ابو ردینه&#۳۹; سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پایان اشغالگری و توقف شهرک سازی ها، تنها راه برقراری صلحی عادلانه است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست و این مساله مانع از صلح و ثبات (در منطقه) می شود.
رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر از تصمیم و تصویب طرح احداث هزاران واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی خبر داده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شده است. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.