دستور اربعینی «السودانی» به وزارت کشور عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه به وزارت کشور عراق دستور داد تا از طریق اداره کل راهنمایی و رانندگی و دیگر ادارات مسئول، در راستای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ رانندگی در اربعین امام حسین (ع)، تمام توانمندی های خود را به کار گیرند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، السودانی تاکید کرد که اداره راهنمایی و رانندگی در آماده باش کامل قرار گیرد و نیروهای خود را در تمامی راه هایی که زائران اربعین می پیمایند، مستقر کند و بر کار دوربین ها و رادارها در جاده های خارجی نظارت و پیگیری داشته باشد.

خبر مرتبط
زائران اربعین بخوانند/ این بیماری در کمین است

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور، بر اهمیت پیشگیری از گزش پشه آئدس و انتقال بیماری تب دنگی در راهپیمایی اربعین تاکید کرد.

براساس این گزارش، کمیته عالی امنیتی تامین امنیت زیارت اربعین نیز از تمامی رانندگان خواست تا در راستای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی در زیارت اربعین، در هنگام رانندگی در جاده ها مراقبت کنند و از سرعت مجاز تجاوز نکنند و با تمامی دستگاه های امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا از سازمان جمعیت هلال احمر، حوالی ساعت ۳:۳۰ تا ۴ صبح امروز جمعه بر اثر تصادف یک اتوبوس با یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه (قیر) در مسیر بازگشت از اتوبان دیوانیه به ناصریه، ۶۴ نفر دچار حادثه شدند.

از این حادثه‌دیدگان ۶۱ نفر زائر ایرانی و ۳ نفر عراقی بودند. این حادثه ۱۸ مصدوم سرپایی داشت و ۴۶ نفر تحت مراقبت موقت در اورژانس بیمارستان آموزشی دیوانیه هستند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق روز جمعه از فوت هشت تن از زائران ایرانی در پی تصادف جاده ای تا ظهر روز جمعه خبر داد.

همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در روز گذشته (پنچشنبه) در جاده خانقین المقدایه بعقوبه در نزدیکی ناحیه العباره استان دیالی به سمت بغداد 11 تن زخمی شدند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.