اوکراین مدعی شد: حمله پهپادی به چهار پایگاه هوایی در  روسیه

 اوکراین چهارشنبه شب ادعا کرد که به چهار پایگاه هوایی در خاک روسیه حمله پهپادی گسترده‌ای انجام داد و روس‌ها نیز به زیرساخت‌های بندر اودسا حمله کردند.  ستاد مشترک ارتش اوکراین در پیامی در تلگرام مدعی شد که به پایگاه‌های خالینو، ساواسلیکا، بوریسوگلبسک و بالتیمور در مناطق وورونژ، کورسک و نیژنی نووگورود روسیه حمله کرد. این نهاد افزود که «اهداف اصلی این حملات انبارهای سوخت و سلاح‌های هوایی بود» و نتایج آن در دست بررسی است.

همچنین یک مقام امنیتی اوکراین گفت که هدف این حملات تضعیف توانایی روسیه در استفاده از هواپیماهای جنگی برای بمباران اوکراین بود. وی افزود که میزان خسارات ناشی از این حملات در حال بررسی است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی به ارتش این کشور گفت: بابت این حملات دقیق، به‌موقع و موثر به پایگاه‌های هوایی روسیه ممنونم. پهپادهای اوکراین دقیقا همان کاری را می‌کنند که باید انجام دهند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۱۱۷ پهپاد و چهار موشک تاکتیکی اوکراین را در چند منطقه از جمله کورسک منهدم کردند.

این حملات در حالی انجام شد که ارتش اوکراین مدعی شده است که در حمله به کورسک حدود یک هزار کیلومتر از خاک روسیه را اشغال کرده است.

در همین حال، مقام‌های اوکراینی چهارشنبه شب اعلام کردند که نیروهای روسیه به زیرساخت‌های بندر اودسا در جنوب اوکراین حمله کردند و ۲ تن زخمی شدند.

«اوله کیپر» فرماندار اودسا گفت که روسیه در این حمله از یک موشک بالستیک استفاده کر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.