حمایت از اسرائیل کار دست استار باکس داد!

 لاکسمان ناریسماهان مدیرعامل شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای چندملیتی آمریکایی استار باکس تنها پس از یک سال در تصدی این سمت، استعفا کرده و برایان نیکول مدیرعامل شرکت شیبوتل جانشین وی شده و از نهم سپتامبر (۱۹ شهریور) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مجله نیوزویک مارس گذشته اعلام کرد که کمپین‌های تحریم استار باکس تنها در ۲ ماه منجر به کاهش ۱۱ میلیارد دلاری ارزش آن در بازار شده است.

مدیر اجرایی استار باکس هم از کاهش فروش این شرکت به سبب جنگ علیه غزه خبر داده بود و این شرکت چند ملیتی آمریکایی در نتیجه این تحریم‌ها مجبور به اخراج صدها نفر از کارکنان خود شده است.

اتحادیه کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای استار باکس پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به صورت علنی از فلسطینیان حمایت کرد که شکایت مقامات استار باکس از این اتحادیه را به همراه داشت و آنها اعلام کردند که حرف‌ها و موضع گیری‌های اتحادیه کارگران در حمایت از فلسطینیان، موضع آن اتحادیه است و ربطی به استار باکس ندارد.

از این موضع مقامات استار باکس به عنوان حمایت از رژیم اسرائیل و علیه فلسطینیان برداشت شد و فراخوان‌هایی برای تحریم محصولات آن به راه افتاد.

به رغم تلاش‌های مقامات استار باکس برای بی اثر کردن این فراخوان‌ها، هشتگ «بایکوت استار باکس» #boycot tstarbucks همچنان فعال است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.