تیر اسرائیل به سنگ خورد/ اعراب پشت تل آویو را خالی کردند؛ آمریکا ترسید

به گزارش اقتصادنیوز، نشریه واشنگتن پستبا انتشار یادداشتی مدعی شد در حالی که اسرائیل برای پاسخ ایران آماده می شود، مقوله هایی همچون «سوخت‌رسانی به جت‌های جنگنده»، «قرار دادن باتری‌های دفاع هوایی» و «هماهنگی با واشنگتن در باب استقرار تجهیزات نظامی ایالات متحده» در کنار گزاره هایی چون «واکنش ائتلاف عربی به رهبری آمریکا جهت رهگیری پرتابه های ایران» به چالش این بازیگر تبدیل شده است. به ادعای این نشریه، اتحادی مخفیانه که زمانی شامل اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بود، شب ۱۳ آوریل بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد پرتابی ایران به سوی اسرائیل را رهگیری کرد. پس از دهه ها این اولین رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل قلمداد می شد.

به ادعای واشنگتن پست، در آن بازه زمانی فرمانده ارتش اسرائیل این همکاری(ادعایی) و به نوعی هموار کردن راه برای «فرصت های جدید جهت همکاری در خاورمیانه» ستود. جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز مدعی شد که این پیام قوی درباره جایگاه اسرائیل در منطقه است. چهار ماه بعد، پس از ترور اسماعیل هنیه و تاکید تهران مبنی بر پاسخ به این بازیگر، تل‌آویو در انزوایی جدی قرار گرفته است که به گفته تحلیلگران نظامی این گزاره می تواند اسرائیل را آسیب پذیرتر کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «واشنگتن پست فاش کرد: محاسبات اسرائیل برهم خورد/ از بلوف آمریکایی تا چندصدایی اعراب علیه تل‌آویو» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.