آپارتمان‌های نوسازی که قرمز ماندند/ مالکان خیال عقب‌نشینی ندارند

بازار مسکن همچنان در وضعیت رکود قرار دارد؛ واسطه‌های ملکی نیز در فصل جاری بنا به گرم بودن بازار اجاره، به فعالیت در این حوزه روی آورده‌اند؛ هرچند معتقدند که در بازار اجاره نیز، تعداد فایل‌‌ها کاهش یافته است.

بررسی داده‌های پلتفرم‌های معاملات مسکن در مردادماه نشان می‌دهد مالکان نوسازهای تهران تصمیم به عقب‌نشینی ندارند؛ چراکه اکثر این آپارتمان‌ها بالاتر از میانگین قیمت منطقه عرضه شده‌اند.

اما در مقابل این خانه‌ها، ملک‌های کهنسال و همچنین املاک بالاتر از ۱۵ سال قدمت قرار دارند که بررسی فایل‌های عرضه شده در این بخش نشان می‌دهد که مالکان با توجه به وضعیت رکودی مسکن، حاضر به تخفیف شده‌اند؛ چراکه تعداد فایل‌های سبز(پایین‌تر از محدوده میانگین منطقه) و مشکی(در محدوده میانگین قیمت منطقه) به طرز قابل توجهی بالاتر از فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت منطقه) است.

در محله حکیمیه، آپارتمانی ۹۰ متری و ۱۵ سال ساخت، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در محله مجیدیه جنوبی، واحدی ۶۶ متری و ۱۵ سال ساخت، ۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله کریم‌خان، واحدی با ۱۰۳ مترمربع زیربنا و ۸ سال عمربنا، ۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و در محله شریتی، واحدی ۱۳۰ متری و ۵ سال ساخت، ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فروش

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.